حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی گفت: مجمع نمایندگان طلاب، ظرفیتی است که می‌تواند در تقویت و صیانت از حوزه علمیه انقلابی نقش برجسته‌ای داشته باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی  در مراسم راهیان مکتب حاج قاسم که در گلزار شهدای بین المللی کرمان با حضور مجمع طلاب و فضلای قم برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این فرصت برای ما یک غنیمت است که به زیارت سرداری بیاییم که شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و مکتب امام خامنه‌ای هستند.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب ظرفیتی است که می‌تواند در تقویت و صیانت از حوزه علمیه انقلابی نقش برجسته‌ای داشته باشد. 

مسئول سازمان بسیج طلاب کشور در خصوص حوزه علمیه انقلابی بیان داشت: وقتی می‌گوییم حوزه علمیه انقلابی بعضی‌ها تصورشان این است که مجموعه‌ای باید از بیرون بیاید و حوزه علمیه را انقلابی کند نه حوزه علمیه انقلابی هست و انقلابی بوده است، اگر انقلابی نبود انقلاب نمی‌کرد و  انقلاب محصول حوزه انقلابی است و حوزه علمیه انقلابی، حوزه‌ای است که اهدافش با اهداف انقلاب گره خورده باشد؛ یعنی نسبت به انقلاب حساسیت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: دست‌هایی هستند که تلاش می‌کنند حوزه را از هویت انقلابی و جهادی جدا کنند و بیانیه می‌دهند و دقیقا حرف دشمن را تکرار می‌کنند وپیام امام را نسبت به این غده سرطانی فراموش کرده اند. حوزه انقلابی و جمع نخبگانی نباید صرفا به بیانیه اکتفا کنند باید اینقدر فضا را به روز نگه دارد که کسی جرات نکند در این مجموعه بی‌نظیر اظهار وجود کند وحوزه‌ای که بنا است به برکت انقلاب زمینه ظهور خورشید عظمای ولایت را رقم بزند، حتما اهدافش باید با اهداف انقلاب یکی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی افزود: رسالت ما  را به عنوان بسیج طلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری روشن کردند و امام خمینی (ره) در پیامی در دوم آذر ماه سال ۱۳۶۷ در تاسیس سازمان بسیج طلاب فرمودند امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکیل بسیج طلاب و دانشجو است وایشان فرمودند رسالت بسیج طلاب دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب اسلامی، حفظ عقاید سایر اقشار جامعه، جلوگیری از نفوذ با حفظ روحیه انقلابی و جهادی وجهاد تبیین است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم پارسال  در حرم مطهر امام خمینی (ره) در تجمع ۵ هزار نفری طلاب و دانشجو بازخوانی کردند.

وی  بیان داشت: ما ۲۳۳ هزار طلبه خواهر و برادر داریم که که در ۹ عرصه سازماندهی شده‌اند و بدنه عمومی حوزه روحانیت هستند و  سازمان بسیج طلاب و روحانیون هویتش این است که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهادتبیین و عرصه خدمت رسانی تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب کشور در ادامه افزود: ما همچنین بیش از ۲هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی از شبکه روحانیت در کشور داریم که کارگروه این گروه‌های جهادی هم اکثرا تبلیغی و ترویجی است و  خیلی ضرورت ندارد که گروه‌های جهادی در بحث سازندگی از آن ها استفاده شود آن ها باید در بحث جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بیشتر نقش آفرینی کنند.

برچسب ها: حاج قاسم ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار