کمیسر حقوق بشر سازمان ملل فاش کرد که اقدامات رژیم تروریستی اسرائیل در شمال غزه به عنوان جنایات وحشتناک می‌تواند تلقی شود.

ولکر ترک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با تایید این که شمال غزه در حال تجربه سیاه‌ترین لحظات جنگ است، هشدار داد که اقدامات رژیم تروریستی اسرائیل ممکن است به عنوان جنایات وحشتناک طبقه‌بندی شود.

براساس گزارش النشره، وی تاکید کرد: باور نکردنی است که وضعیت روز به روز بدتر می‌شود. سیاست‌ها و اقدامات  اسرائیل در شمال غزه تهدید می‌کند که منطقه را از وجود همه فلسطینی‌ها خالی شود. ما با جنایات وحشیانه از جمله جنایات علیه بشریت روبرو هستیم.

پیش از این نیز کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان اقدامات خود در نوار غزه مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

در این گزارش آمده است نیروی‌های رژیم صهیونیستی از عمد پزشکان را کشته، بازداشت و همچنین شکنجه کرده و وسایل نقلیه پزشکی را هدف قرار داده‌اند، تل‌آویو محاصره غزه را تشدید و مجوزهای خروج برای اقدامات پزشکی را محدود کرده‌ است.

کارشناسان همچنین اعلام کردند که حملات مسلحانه مستمر و بدون تفکیک نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی به منطقة مسکونی غزه از ۷ اکتبر تا کنون، با توجه به عضویت رژیم صهیونیستی درکنوانسیون‌های چهارگانة ژنو ۱۹۴۹، نقض فاحش قواعد بین المللی حقوق بشردوستانه می‌باشد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار