وزارت خارجه کره شمالی ضمن رد ادعای اعزام نیرو به روسیه گفت که حتی در صورت صحت، این اقدام با هنجار‌های بین‌المللی تضادی ندارد.

پس از ادعا‌های اوکراین درباره اعزام نیرو از کره شمالی برای روسیه و مستقر شدن این نیرو‌ها در منطقه «کورسک»، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که گزارش‌ها در این خصوص را تایید نمی‌کند.

به گزارش رویترز، «کیم جونگ گیو» معاون وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی این کشور منتشر شده، اعلام کرد که حتی اگر کره شمالی نیرو‌های خود را به روسیه اعزام کرده باشد، علیرغم تلاش‌های احتمالی برای غیرقانونی نشان دادن آن، کاملا با هنجار‌های بین‌المللی منطبق است. 

سرویس اطلاعات نظامی اوکراین روز گذشته ادعا کرد که اولین یگان‌های کره شمالی که در روسیه آموزش دیده‌اند، هم اکنون در منطقه «کورسک» در غرب روسیه مستقر هستند. کی‌یف می‌گوید در مجموع حدود ۱۲ هزار نیروی کره شمالی از جمله ۵۰۰ افسر و ۳ فرمانده در روسیه حضور دارند و قرار است پس از دوره آموزشی به خاک اوکراین فرستاده شوند. 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در پاسخ به سوالی در این خصوص، به این نکته اشاره کرد که افسران ناتو نیز مستقیما در جنگ اوکراین دخیل بوده و این بحران را تشدید کرده‌اند. او گفت که روسیه با کره شمالی توافق دفاعی امضا کرده، اما اقداماتی که در چارچوب آن صورت می‌گیرد فقط «به دو کشور مربوط است».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار