رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: پایداری امنیت غذایی کشور در گرو اطلاعات پایه‌ای بهنگام حاصل از سرشماری کشاورزی است.

 مهرداد عرب در جریان بازدید از مراکز آموزشی ویژه مأموران آمارگیری سرشماری کشاورزی بیان کرد: برنامه‌ریزی مبتنی بر داده‌های متقن، بهنگام و با کیفیت زمینه تحول‌بخش کشاورزی را فراهم کرده و ضمن تثبیت رشد اقتصادی، بهره‌وری، پایداری در امنیت غذایی را افزایش خواهد داد.
 
وی تأثیر برنامه‌ریزی در کشاورزی در ارتقای کمی و کیفی تولید را بسیار اساسی دانست و افزود: اهمیت مشارکت همه‌جانبه بهره‌برداران در امر سرشماری بسیار ضروری است و هرچه مشارکت فعال‌تر باشد، اطلاعات پایه‌ای حاصل از این سرشماری جامع‌تر و در نهایت دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی‌ها را تضمین می‌کند.
 
عرب عنوان کرد: اجرای موفق این کار بزرگ با پیگیری‌های جدی همه مسئولان عالی استان و شهرستان‌ها و مشارکت فعال عموم جامعه به‌ویژه بهره‌برداران امکان‌پذیر است.
 
وی گفت: عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ با ۸۰۰ نفر نیروی کارآزموده ستادی و اجرایی از ۱۲ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۶ آذرماه در سطح ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: سرشماری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار