نمايندگان پارلمان اروپا به شدت از دانمارک رئيس کنوني اتحاديه اروپا به علت دخالت ندادن پارلمان در مقررات مربوط به رفت و آمد در کشورهاي عضو شنگن انتقاد و تهديد کردند روابط خود را با دانمارک قطع خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز ؛ پارلمان اروپا در بحثها بر سر اصلاح پيمان شنگن براي تسهيل کنترلهاي مرزي ناديده گرفته شد و به همين علت به انتقاد از دانمارک روي آورد.

رئيس حزب مردمي اروپا خواهان پايان همکاري پارلمان با دانمارک شد.

ژوزف داول گفت :«ديشب در تماس تلفني با نخست وزير دانمارک به وي گفتم تا جايي که به من مربوط مي شود ما روابط مان را قطع مي کنيم. امروز هم گفتم چرا همه وزيران مقررات رواديد برقرار نمي کنند تا بتوانيم همه چيز را تحت کنترل درآوريم.»

حتي شماري از نمايندگان پارلمان اروپا تهديد کرده اند به ديوان عدالت اروپا شکايت خواهند کرد زيرا اعضاي اتحاديه حق قانوني پارلمان يعني نظارت بر تجديد نظر در پيمان شنگن را سلب کرده اند.

نمايندگان پارلمان تصميم گرفتند حق خود را براي پيگيري قانوني دولتهايي حفظ کنند که در صدد تغيير قوانين آزادي رفت و آمد در بين کشورهاي عضو شنگن هستند.

براساس اين گزارش ، دانيل کوهن بنديت نماينده پارلمان اروپا گفت :«جنگي بين نهادهاي اروپايي و شوراي اروپا آغاز شده و من از هم اکنون مي توانم بگويم که اين جنگي پر تنش خواهد بود. از يک سو به ما مي گويند که کميسيون بايد بر بودجه ها نظارت کند و حاکميت اروپا را حفظ کند و ناگهان با مطرح شدن مسئله شنگن به ما مي گويند اين حق کشورها است که آن  را تغيير دهند. »

وزيران کشور و دادگستري اتحاديه اروپا هفته گذشته تصميم گرفتند پارلمان اروپا را در مذاکرات مربوط به تغيير در مقررات شنگن شرکت ندهند اين مسئله پارلمان را از نقش نظارتي خود محروم کرده و دست دولتهاي اتحاديه را براي ناديده گرفتن نگراني هاي پارلمان باز گذاشته است.
برچسب ها: اروپا ، دانمارک ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار