اردن و الجزایر از رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ارتقای جایگاه فلسطین از عضو ناظر به کشور ناظر غیر عضو استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ سمیح المعایطه سخنگوی رسمی دولت اردن در بیانیه ای اعلام کرد این رای دستاورد راهبری مهمی در روند مناقشه فلسطینی - اسرائیلی است.

المعایطه بهره برداری از این دستاورد را در جذب حمایت های بین المللی و تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین و راس آن تشکیل کشور فلسطین خواستار شد.

المعایطه خاطرنشان کرد این تصمیم سازمان ملل متحد بر این امر تأکید دارد که تشکل دو کشور اساس پایان یافتن مناقشه فلسطینی - اسرائیلی و دروازه تحقق صلح فراگیر در خاورمیانه است.

المعایطه تصریح کرد اردن به رهبری عبدالله دوم پادشاه کشور ، نهایت تلاش خود را در پیشبرد روند صلح و تامین شرایط مناسب برای فلسطینیان و اسرائیلی ها به منظور از سرگیری مذاکرات مستقیم بکار برده است.

المعایطه گفت اشغالگری اسرائیل و اقدامات اشغالگران به شدت امنیت و ثابت را در خاورمیانه و آینده ملت ها به خطر انداخته است.المعایطه لجاجت ، طفره رفتن و اقدامات یک جانبه به ویژه شهرک سازی اسرائیل را مانعی در راه موفقیت تلاش ها برای از سرگیری روند صلح دانست.

عمار بلانی سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه ای که امروز منتشر شد، گفت الجزیره از رای مثبت بالای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اعطای جایگاه کشور ناظر غیر عضو به فلسطین استقبال می کند.

برچسب ها: اردن ، سازمان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار