یکی از مقامات یونان اعلام کرد؛ بسته نجات اقتصادی 34 میلیارد و 300 میلیون یورویی (45 میلیارد و 200 میلیون دلاری) اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول تا چهارشنبه در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این مقام بلندپايه که نخواست نامش در رسانه ها فاش شود، چند ساعت پس از پرداخت اولیه وام مزبور، گفت : "کل مبلغ وام تا چهارشنبه در اختیار یونان قرار خواهد گرفت".  
وی افزود: " روز دوشنبه 7 میلیارد یورو ( 9 میلیارد و 200 میلیون دلار) به یونان پرداخت شد. 11 میلیارد و 300 میلیون یوروی دیگر برای بازخرید بدهی و 16 میلیارد یورو برای تزریق سرمایه به بانکهای یونان در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت".  
همچنين؛ در پی تصمیم هفته پیش سران اروپا، قرار است 14 میلیارد و 800 میلیون یوروی دیگر از بسته نجات اقتصادی یونان، در طي 3 ماهه نخست سال آینده به این کشور اعطا شود.  
گفتني است؛ کمک کنندگان بین المللی به علت تاخیر یونان در اجرای اصلاحات و مبارزات انتخاباتی طولانی مدت که موجب کم رنگ شدن امیدها درباره اجرای اصلاحات مالی در این کشور شد، از ماه ژوئن اعطای بسته نجات اقتصادی به یونان را متوقف کرده بودند.
برچسب ها: بسته ، اقتصادی ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار