معاون رئيس جمهور آمريکا از توافق تازه کنگره براي دور کردن کشور از پرتگاه مالي ابراز خشنودي کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، جو بايدن معاون رئيس جمهورآمريکا ضمن تبريک سال نو ميلادي درباره توافق تازه اي که در کنگره صورت گرفته است، گفت: من احساس بسيار خوبي از راي گيري دارم که عصر روز دوشنبه درباره پرتگاه مالي صورت گرفت.
وي افزود: آمريکا با توجه به توافقي که در آخرين لحظه بين کاخ سفيد و رهبران سنا بر سر افزايش ماليات ها و کاهش خدمات دولتي صورت گرفت، از پرتگاه مالي دست کم موقتا عبور کرده است.  
به گفته منابع دولتي پس از ماه ها بحث بي نتيجه بين جمهوريخواهان و دموکرات ها، کاخ سفيد و سنا به توافقي دست يافته اند که مي تواند کاهش خدمات دولتي را تا دو ماه به تعويق بيندازد. سنا بايد راي گيري بي سابقه اي را در روز عيد سال نو درباره طرحي انجام دهد که بين بايدن و ميچ مک کانل رهبر اقليت سنا نهايي شده است اما راي جمهوريخواهان مجلس نمايندگان بعيد است در زودترين زمان ممکن پيش از سه شنبه مشخص شود. به هر حال نبود راي مجلس نمايندگان به اين معنا است که کنگره نتوانسته است در ضرب الاجل تعيين شده مانع از افزايش ماليات ها شود. شرايطي که پرتگاه مالي براي آمريکا به وجود مي آورد ممکن است اقتصاد آمريکا را به يک دوره رکود بکشاند و بازارهاي مالي جهان را تحت تاثير قرار دهد. اما اين شرايط در صورتي که نمايندگان کنگره در چند روز آتي بتوانند توافقي را نهايي کنند، شديد نخواهد بود. نهايي شدن اين توافق در مجلس نمايندگان قطعي نيست زيرا بسياري از جمهوريخواهان معتقدند باراک اوباما تمايل چنداني به کاهش هزينه هاي دولت براي کاهش  کسري بودجه آمريکا نشان نداده است. همچنين اين احتمال وجود دارد که جمهوريخواهان مجلس نمايندگان افزايش ماليات برنامه ريزي شده براي ثروتمندان را که بخشي از توافق صورت گرفته با بايدن است، نپذيرند.
با فرارسيدن سال نو، اعضاي کنگره خوشحال هستند که بازارها بسته است و اين امر به آنها فرصت مي دهد تا بار ديگر روز سه شنبه براي مهار کردن آثار بد اين آشفتگي مالي مذاکره کنند.
به رغم ضرب الاجلي که تا روز اول سال نو مشخص شده بود، تفاوتي نمي کند که قانوني در روز دوشنبه، سه شنبه يا چهارشنبه تصويب شود.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار