مخالفان سوریه اعلام کردند درنشست رم مشارکت نمی کنند و تصمیم به تشکیل دولت موقت گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  العالم، ائتلاف به اصطلاح مخالفان سوری روز شنبه در بیانیه ای از تعلیق مشارکت خود در نشست "دوستان سوریه"در رم که قرار است در ماه اینده برگزار شود خبر دادند.

نشست رم پنجمین نشست خواهد بود که بعد از نشست های 24 فوریه تونس، 6 یولیو پاریس،12دسامبر مراکش و اوریل استانبول صورت خواهد گرفت.

ازسویی دیگر مخالفان سوری به شروط خود برای گفتگو و راه حل سیاسی بحران سوریه افزودند و در پایان نشست خود در قاهره به تشکیل دولت موقت که در داخل فعالیت کند تاکید کردند.

این در حالی است که اخضر ابراهیمی فرستاده بین المللی به سوریه انفجارهای اخیر دمشق را که به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شد، محکوم کرده است. وی این انفجارها را وحشیانه توصیف کرده و آنها را در حد جرایم جنگی قلمداد نموده است.

یادآور می شود در پنجشنبه گذشته سه انفجار تروريستي در سوریه به وقوع پیوست که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از جمله کودکان و دانش اموزان مدارس گردید که حال عدهای از مجروحان وخیم توصیف شده است.

در همین رمینه کاترین اشتون وزیر خارجه اتحادیه اروپا با محکوم کردن انفجارهای اخیر دمشق تاکید کردند راه حل سیاسی می تواند جلوی خونریزی در سوریه را بگیرد.

اشتون در بیانیه خود افزود است: چیزی نمی تواند این عملیات وحشیانه را که منجر به کشته شدن شهروندان سوری خصوصا کودکان گردیده ، توجیه کند.

برچسب ها: سوریه ، رم ، مخالفان ، نشست ، syria
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار