بر خلاف شعارهاي حقوق بشري؛ باراك اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده شخصا "فهرست مرگ" مظنونان تروريستي را انتخاب مي كند و دستور ترور آمريكايي‌هاي خارج از كشور را صادر مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيويورك تايمز؛ "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا، شخصا براي انتخاب اينكه كداميك از اعضاي القاعده بايد در "فهرست مرگ" قرار بگيرند، نظارت دارد.

براساس اين گزارش؛ انتخاب مظنونين القاعده در رويه فوق سري با نظارت اوباما و دستور او صورت مي گيرد و به اجرا مي رسد.

روزنامه تايمز، چندي قبل با معرفي برخي از مقامات عالي رتبه حال و سابق، اعلام كرد؛ كابينه "اوباما" در راستاي شعارهاي مقابله با تروريسم خود، فهرستي تحت عنوان "ليست مرگ" تهيه كرده است.

اين روزنامه كه "فهرست مرگ" را نوعي رويه فوق محرمانه معرفي كرده، از وجود 100 نام در كشورهاي يمن و سومالي به همراه بيوگرافي و نامهاي مستعار آنها خبر داده است. اين "فهرست مرگ" طي يك ويدئوي محرمانه از كنفرانس پنتاگون منتشر شده است.

سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) نيز همچنين رويه اي را براي مظنونين القاعده در پاكستان دنبال مي كند.براساس اين گزارش؛ پس از معرفي اعضاي "ليست مرگ"، بايد به تائيد "اوباما" و امضاي او برسد.

در مقاله نيويورك تايمز آمده؛ "اوباما" يكي از نخستين روساي جمهور آمريكا است كه از سياستي دوگانه برخوردار است. در حاليكه او خود را يكي از حاميان ليبرال و حقوق شهروندي و آزادي نشان مي دهد، ولي به ترور شهروندان آمريكايي در ديگر كشورها مي پردازد.

روزنامه نيويورك تايمز "اوباما" را "يك رهبر پارادوكس" مي نامد و اين وصف را مي تواند از سياستهاي او در گوانتانامو به وضوح مشاهده كرد.جان بلینگر مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج بوش گفت: باراک اوباما در دروان حضورش در کاخ سفید اقدامات زیادی در مسیر امنیت ملی آمریکا انجام داده است.

رئیس جمهور جدید آمریکا که هنگام ورود به کاخ سفید از پایان دادن به جنگ عراق و تغییر سیاستهای خارجی آمریکا در مقایسه با دوران جرج بوش سخن می گفت عملا به افزایش تعداد حملات آمریکا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مبادرت کرد. او در چهار کشور مختلف جهان از این رویه جدید بهره گرفته است. گفته می شود باراک اوباما شخصا هدایت این رویکرد جدید آمریکا را برعهده داشته است. اوباما با این کار خواسته است مخاطبان داخلی و افکار عمومی داخل آمریکا را مورد توجه قرار بدهد و این گونه جلوه بدهد که در عرصه سیاست خارجی و مبارزه با تروریسم، قاطعیت دارد. 

پیتر سینگر تحلیلگر موسسه بروكینگز به شبكه تلویزیونی سی ان ان در ارتباط با كاربرد هواپیماهای نظامی بدون سرنشین گفت: فناوری نوین، این امكان را به رهبران ارشد سیاسی كشورها می دهد تا در سطوح تاكتیكی نظامی و سرنوشت فرد خاصی تصمیم گیری كنند. 

                                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اوباما ، ترور ، مرگ ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار