نويسنده و مجري برنامه هاي انتقادي راديويي در آمريكا در مقاله جديد خود به پروژه "دشمن سازي" دولت آمريكا اشاره كرده است كه از سوي آن دولت به طور مداوم دنبال شده و آمريكايي ها از اين مسئله به عنوان دستاويزي براي توجيه سياست هاي تجاوزكارانه خود استفاده كرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، "استفن لندمن"  با اشاره به پروژه "دشمن سازي" دولت آمريكا مي افزايد "واشنگتن نيازمند دشمن است و اگر اين دشمن وجود نداشته باشد آن را مي سازد. "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا دائما كشورهايي كه موافق با مشي آمريكا نيستند را به در پيش گرفتن "رفتار بد"، "تهديد آميز" و "تحريك آميز" متهم كرده است در حالي كه واقعيت آن است كه اين شخص اوباما بوده كه بحران ساز بوده است. وي بحران هايي را بوجود آمده كه پيش از آن وجود نداشته اند." 
نويسنده در ادامه به هشدار اخير "فيدل كاسترو" رهبر انقلاب كوبا نسبت به آغاز هرگونه درگيري در شبه جزيره كره اشاره كرده و در اين باره افزوده است "كاسترو در هشدار اخير خود اظهار داشته كه تنش كنوني در شبه جزيره كره يك چالش بزرگ است كه بشريت با ان مواجه است. وي در اين باره هشدار داده است كه چالش موجود بزرگترين خطري است كه از زمان بحران كوبا در سال 1962 تاكنون ايجاد شده است. وي در پيام جديد خود نسبت به وقوع هرگونه جنگي در آن منطقه هشدار داده است و از آمريكايي ها خواسته تا از اقدامات تحريك آميز بپرهيزند. خطر تنش ايجاد شده در شبه جزيره كره بسيار شديد است. واقعيت آنست كه دولت آمريكا مسلح به خطرناك ترين سلاح هاي هسته اي است. آمريكايي ها زرادخانه هاي اتمي اي را در اختيار دارند كه ابعاد آن غير قابل تصور است. آنان سلاح هاي استراتژيك و هسته اي در اختيار دارند كه مي تواند مناطق گوناگون را مورد هدف قرار دهد. واشنگتن خود را داراي اين حق مي داند كه از آن سلاح ها در حملات پيش دستانه استفاده كند. ممكن است در آينده اي نزديك آنها اين كار را انجام دهند. اين خطري عمده است. اوباما با استقرار سامانه هاي تهاجمي در زمين و دريا موافقت كرده است. سامانه هايي كه اين احتمال را افزايش مي دهند كه دولت آمريكا بخواهد روسيه، چين و يا كره شمالي را هدف حملات خود قرار دهد. در همان حال آمريكا از روسيه و چين مي خواهد تا زرادخانه هاي هسته اي خود را كاهش دهد (!) آمريكا در چنين شرايطي مي خواهد تا كره شمالي سلاح هاي هسته اي خود را منهدم كند. تمام اين خواست ها در حاليست كه دولت آمريكا تنها دولتي در جهان بوده كه از سلاح هسته اي استفاده كرده است. غير قابل تصور نيست كه آنان بار ديگر نيز از اين سلاح ها استفاده كنند. واشنگتن كشورهاي منطقه آسيا را تهديد مي كند. رسانه هاي آمريكايي از جمله روزنامه "نيويورك تايمز" همواره با انتشار گزارش هاي دروغين سعي در فريب افكار عمومي آمريكايي ها داشته اند. آنان جاده صاف كن سياست هاي استكباري دولت آمريكا بوده اند. با اين حال اين بازي اي قديمي و آشنا بوده است. 






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار