حدود دوهزار نفر از فلسطینی های ساکن مناطق اشغالی سال 1948 امروز شنبه در اعتراض به اقدام ارتش مصر به برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ؛این تظاهرات را جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی سازماندهی کرده بود که می گوید اسرائیل آثار اسلامی را در شهر بیت المقدس تهدید می کند.

معترضان تاکید کردند مرسی به شکلی دموکراتیک انتخاب شده است و باید در قدرت باقی بماند.

"کمال الخطیب "معاون رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی گفت فلسطینی ها مصر را بخشی از خود می دانند. وی افزود همان گونه که آمریکایی ها و اروپایی ها حق انتخاب رهبرانشان را دارند، مصری ها هم حق دارند رهبرانشان را خودشان انتخاب کنند. وی افزود، این تظاهرات به منظور اعلام حمایت از مشروعیت در مصر برگزار شده است.

معترضان عکس هایی از مرسی را در دست داشتند و شعارهایی برضد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر سر دادند.

یک معترض به نام عبدالحکیم دهامشه گفت شرکت کنندگان در این تظاهرات، کودتای نظامی در مصر را رد می کنند.

نیروهای مسلح مصر روز سوم ژوئن محمد مرسی را سرنگون کردند که این اقدام موجب خوشحالی بخشی از مصری ها و خشم حامیان "مرسی" شد.

"مرسی" که نخستین رئیس جمهوری است که از طریق انتخابات آزاد در مصر به قدرت رسیده است از زمان برکنار شدنش ارتباطی با جهان خارج ندارد. ارتش مصر می گوید در پاسخ به خواست مردم که دست به تظاهرات میلیونی علیه "مرسی" زده بودند او را برکنار کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار