سخنگوی جماعت اخوان المسلمین گفت:‌رژیم کنونی در مصر با زور تانک بر کشور حکومت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون بی بی سی ؛ طرفداران محمد مرسی برغم درگیری های خونین روز شنبه که دستکم شصت و پنج کشته بر جای گذاشت ، همچنان در نزدیکی مسجد الرابعه قاهره تجمع کرده اند.پزشکان حاضر در محل به بی بی سی گفته اند که بسیاری از قربانیان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته اند.

جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین و از طرفداران محمد مرسی در مصاحبه با بی بی سی درباره این که چه کسانی مسئول کشتارها هستند ، گفت:« با بررسی فیلم های ویدئویی متوجه شدیم که سه گروه مختلف عامل این کشتارها هستند:اراذل و اوباش هستند که به طور علنی در خیابان ها سلاح حمل می کنند.دوم ، افسران پلیس هستند که به سه شکل لباس می پوشند، نیروهایی که لباس سیاه ، آبی و سفید به تن می کنند.و در نهایت پلیس مخفی مصر نیز عامل دیگر کشتارهاست.»

گوینده بی بی سی گفت: دولت اعلام کرده است که معترضان را از محل تجمع شان بیرون می راند. اگر این اتفاق بیفتد و معترضان مقاومت کند ، درگیری روی می دهد. چرا آنها به خانه های خود باز نمی گردند؟الحداد گفت:« ما دولت مصر را به رسمیت نمی شناسیم. الان یک رژیم حاصل از کودتا وجود دارد که با زور تانک و از بین بردن نهادهای منتخب کنترل کشور را به دست گرفته است. از این رو دولت از نظر ما مشروعیت ندارد. با این وجود ، اعتراضات و تجمعات ما آرام و صلح آمیز برگزار می شود.»گوینده بی بی سی گفت: اگر مرسی محاکمه و گناهکار شناخته شود ، اخوان المسلمین چه خواهد کرد؟

جهاد الحداد گفت:هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. مسئله ما سلامت جسمانی مرسی نیست بلکه آن چیزی است که مرسی نماینده اش بوده و آن رای مردم مصر است. پس صرف نظر از اتفاقی که ممکن است برای مرسی روی دهد ، ما به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. هر روز به شمار کسانی که به اعتراضات ملحق می شوند ، افزوده می شود. ما می خواهیم نشان دهیم که کودتای نظامی چه خطری برای آینده مصر خواهد داشت.


برچسب ها: اخوان ، رهبر ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار