حاميان مرسي به فراخوان تظاهرات ميليوني در مصر پاسخ مثبت دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبري يورونيوز ؛ در پاسخ به فراخوان هواداران محمد مرسي، رييس جمهور برکنار شده مصر به برگزاري تظاهراتي ميليوني، روز سه شنبه هزاران نفر در برابر مسجد رابعه العدويه دست به تظاهرات زدند. تظاهراتي گسترده ولي آرام که طي آن، تظاهرکنندگان خواستار بازگرداندن او به قدرت بودند.

يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت: امروز تصميم گرفتيم تا در تظاهرات ميليوني شرکت کنيم. اين کار را در احترام به شهدايمان که طي کودتاي نظامي کشته شده اند انجام مي دهيم، شهدايي که براي آزادي و حيثيت اين کشور خون داده اند.

هواداران مرسي مي گويند که آمريکا و کشورهاي اروپايي مي بايست مداخله ارتش در برکناري محمد مرسي از قدرت را محکوم مي کردند و خواستار بازگشت وي به قدرت مي شدند.يکي ديگر از تظاهرکنندگان افزود: در قرن بيست و يک، آمريکا و اروپا چطوراز کودتاي نظامي که انقلاب، آزادي و تجربه دموکراتيک مصر را از بين برد حمايت مي کنند. اگر آزادي و دموکراسي بميرد. آنها در برابر تروريسم و افراط گرايي قرار خواهند گرفت.

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که با هدف ميانجيگري و حل بحران مصر به قاهره سفر کرده است روز سه شنبه با محمد مرسي نيز ديدار و گفتگو کرد.او روز دوشنبه با برخي مقامات دولت موقت از جمله عدلي منصور، رئيس جمهوري، محمد البرادعي، معاون رئيس جمهوري در امور بين الملل و ژنرال عبدالفتاح السيسي، فرمانده ارتش ديدار و گفتگو کرد.


برچسب ها: مرسی ، تظاهرات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار