بان‌کی‌مون از انتخاب رئیس جمهور موقت آفریقای مرکزی استقبال کرد و خواستار روند سریع انتقال در این کشور شد. ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  فرانس پرس، دبیرکل سازمان ملل متحد ، بان‌کی‌مون از انتخاب کاترین سامبا پانزا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این انتخاب باعث بازگشت روند انتقالی در این کشور باشد.

مارتین نسیرکی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت : ما همواره در قبال اعمال خشونت‌آمیز و بحران انسانی در آفریقای مرکزی نگران هستیم .

وی از تصمیم اتحادیه اروپا برای پشتیبانی بین‌المللی از نیروهای نظامی در این کشور استقبال و خواستار کمک‌های مالی ونظامی از این نیروها ‌شد.

وی ابراز امیدواری کرد که کمک‌های سخاوتمندانه‌ای در خلال نشست "کمک به نیروهای بین‌المللی در آفریقای مرکزی" که در ادیس آبابا در اول فوریه برگزار می‌شود ، انجام پذیرد.

شایان ذکر است که پارلمان آفریقا روز دوشنبه کاترین سامبا پانزا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب کرد و وی اولین زنی است که در تاریخ این کشور عهده‌دار این پست می‌شود.وی کمی پس از انتخابش از طرفهای درگیر خواست که اسلح‌های خود را کناربگذارند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز از عملیات نظامی اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از نیروهای آفریقایی و فرانسوی حمایت و پشتیبانی نمودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار