بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در جلوی در درب ورودی وزارت امور خارجه عراق و انفجار‌های تروریستی دیگر در عراق 19 تن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، یک خودرو بمبگذاری شده دقایقی پیش در درب ورودی وزارت امور خارجه عراق در مرکز  بغداد منفجر شد.

وزارت امور خارجه عراق در نزدیکی مجلس در  منطقه سبز بغداد قرار دارد. صدای این انفجار در مناطق علاوی ، صالحیه ، کراده ، مریم و شورجه  شنیده شد.

 منبعي نزديک به دستگاه هاي امنيتي عراق گفت صبح امروز بر اثر انفجار دو خودروي بمب گذاري شده که در مقابل وزارت امور خارجه عراق پارک شده بودند ، دست کم پنج تن کشته شدند. 

دو تن از مسئولان امنيتي و بيمارستاني عراق اعلام کردند بر اثر این انفجار‌های صورت گرفته در عراق، دست کم 19 تن کشته و 30 تن ديگر زخمي شدند.

اين منبع افزود اما در حمله ديگر که در وزارت کشور عراق روي داد ، يک عامل انتحاري هنگامي که در حال بازرسي بدني بود ، خود را منفجر کرد.

به گفته اين مسئول ، سومين خودرو نيز که يک عامل انتحاري آن را هدايت مي کرد ، در مقابل يک رستوران در منطقه سبز منفجر شد. در اين انفجار نيز 4 تن کشته شدند.

صبح امروز انفجار ديگري نيز نزديک ميدان خولاني در مرکز پايتخت روي داد که در اين انفجار نيز چهار تن ديگر جان خود را از دست دادند.

هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است ، اما شورشيان سني از چند ماه پيش به ويژه در استان الانبار دوباره قدرت گرفته اند. آنها يکم ژانويه موفق شدند دو شهر رمادي و فلوجه را به تصرف خود درآورند. از آن موقع ، نيروهاي عراقي کنترل بخش وسيعي از رمادي را به دست گرفته اند ، اما شهر فلوجه همچنان در دست شورشيان سني است که به محاصره نيروهاي ارتش درآمده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار