مشاور سابق مقابله با افراط گرایی در دولت انگلیس خواستار احترام گذاشتن به حقوق تروریستهایی شده است که از سوریه به انگلیس باز می گردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، مشاور سابق مقابله با افراط گرایی در دولت انگلیس خواستار احترام گذاشتن به حقوق تروریست‌هایی  شده است که از سوریه به انگلیس باز می گردند.

یک مشاور سابق دولت انگلیس در امور مقابله با افراط گری از حق انگلیسی ها برای جنگ در سوریه دفاع کرده و خواستار تضمین عدم پیگرد آنها در زمان بازگشت به انگلیس شده است. 

روزنامه آبزرور این مطلب را به نقل از مدیر منطقه ای راهبردهای مقابله با تروریسم منتشر کرده است. 

وی تاکید کرده است که باید به انگلیسی ها اجازه داده شود که به سوریه سفر کنند تا مردم این کشور را به قتل برسانند.

 وی افزوده است: اگر این افراد علیه سوری ها سلاح به دست بگیرند این حق را دارند که شهید خوانده شوند و درخواست‌ها برای دستگیری آن‌ها به هنگام بازگشت به انگلیس اقدامی وقیح است. 

این روزنامه افزوده است: مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس در ارتباط با گروه‌های تندرو تاکید کرده اند که این گروهها در صورت بازگشت به انگلیس تهدیدی جدی برای این کشور به شمار خواهند آمد. زیرا افراط گری و مهارت های آنها در قتل و کشتار افزایش یافته است و اندیشه هایی بدتر از گذشته دارند. 

آمارها حاکی از آن است که   تاکنون 300 تن از این ستیزه جویان از سوریه به انگلیس بازگشته اند.  "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس تعداد اتباع این کشور که به دولت اسلامی عراق وشام (داعش) پیوسته اند حدود 400 نفر اعلام کرده است. وی گفته است اکثر این افراد در بمب گذاری و کشتار و اقدامات وحشیانه مهارت یافته اند. این درحالیست که برخی کشورهای غربی و جیره خواران عربی آنها این رفتارها را دفاع مشروع از حقوق بشر توصیف می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار