نهادهای بزرگ اقتصادی جهان تحریم‌های مرتبط با اتهام پولشویی را علیه ایران به مدت یک‌سال به حالت تعلیق درآوردند.

تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه پولشویی به حالت تعلیق درآمدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «سیاتل تایمز» با انتشار خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ اقتصادی جهان تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را در ارتباط با اتهامات پولشویی برای یک‌سال به حالت تعایق درآوردند.   

آمریکا و 36 عضو «گروه ویژه اقدام مالی» در نشست امروز خود که در کره جنوبی برگزار شد، با توجه به تعهدات ایران برای رفع کاستی‌ها درخصوص مبارزه با پولشویی و همچنین مبارزه با اقدامات تروریستی، تصمیم گرفتند تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور را به مدت یک‌سال به حالت تعلیق درآورند. 
 
گروه ویژه اقدام مالی (پول‌شویی)(فت‌اف) یک سازمان بین دولتی است که سال 1989، برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شد. این سازمان در سال 2001 به عمل در مبارزه با تأمین مالی تروریسم گسترش یافت. 

این اقدام موفقیت دیگری برای ایران محسوب می‌شود که پس از حصول توافق هسته‌ای در تابستان گذشته، در تلاش بوده است به صحنه معادلات اقتصادی جهان بازگردد. با این وجود، در این بیانیه به بانک‌ها و نهادهای مالی جهان توصیه شده است در معاملات خود با شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی جوانب احتیاط را رعایت کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۵
خداروشکر.چیزی که به مامیرسه
آخرین اخبار