رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در جمع کارگران بخش فولاد این کشور درباره ناتو و توافق‌های تجاری واشنگتن با کشورهای دیگر اظهارنظر کرد.

ترامپ: آمریکا دیگر حاضر نیست بار مالی ناتو را به دوش بکشد/ زمان آن است که بدترین توافق‌های تجاری را کنار بگذاریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ در سخنانی در جمع کارگران بخش فولاد آمریکا گفت: «مطالبی درباره رفتار من با ناتو نوشته شده است. اما اعضای ناتو توافق کردند صد‌ها میلیارد دلار بیشتر پرداخت کنند. کل هدف ما هم همین بوده است، زیرا از کشور ما سوء استفاده شده است. ما بین هفتاد تا نود درصد کل هزینه بیست و نه کشور عضو ناتو را می‌پرداختیم. این وضع دیگر ادامه نخواهد یافت».

وی افزود: «برخلاف آنچه دموکرات‌ها انتظار دارند ما نمی‌توانیم به روند کاهش مالیات‌ها پایان دهیم و مرز‌های خود را باز کنیم که مهاجران غیرقانونی وارد کشورمان شوند. ما نمی‌توانیم به رغم تلاش اکثریت دموکرات‌ها امنیت آمریکا را به خطر بیندازیم. ما باید به تلاش‌های خود ادامه دهیم و نمی‌توانیم مالیات‌ها را افزایش دهیم. باید به تلاش‌های کنونی خود ادامه دهیم».

ترامپ در ادامه سخنان خود در جمع کارگران بخش فولاد آمریکا گفت: «کسری بودجه ما به صورت وحشتناکی افزایش یافت و به رقم هشتصد و هفتاد میلیارد دلار رسید. ما در سال‌های گذشته هر سال مبلغ هشتصد و هفتاد میلیارد دلار را در تجارت از دست دادیم و رهبران ما می‌گفتند که تنها گزینه مطرح، تسلیم شدن اقتصادی است».

او ادامه داد: «حالا زمان آن است که بدترین توافق‌های تجاری حاصل در تاریخ جهان را کنار بگذاریم که بدترین توافق‌ها در تاریخ جهان و همه کشور‌ها است. این توافق‌ها را کسانی منعقد کرده اند که یا نمی‌فهمیدند یا توجه نداشتند یا اینکه عاشق کشورشان نبودند. اما به هرحال واقعیت این است که بدترین توافق‌های تاریخ را منعقد کردند. اما ما بار دیگر این توافقنامه‌ها را به صورت خوبی تبدیل می‌کنیم».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار