مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با قدردانی از حضور چشم‌گیر اهداکنندگان خون گفت:مردم نوعدوست سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر هزار و ۲۹۰ واحد خون به بیماران اهدا کردند.

مردم سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر بیش از ۱۰۰۰ واحد خون اهدا کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، هزار و ۶۰۱ نفر از مردم استان به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۲۹۰ نفر موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۴ هزار و ۶۴۲ نفر از مردم استان جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۶۵۶ خونگیری با موفقیت انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین گروه خونی اهدا شده در شب ماه مبارک رمضان را گروه خونی O مثبت به خود اختصاص داده است که از مجموع اهدا کنندگان ۸۶۹ نفر اهدا کننده مستمر بودند همچنین ۸۸ نفر نیز برای اولین بار برای اهداء خون به مراکز مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه روزه داری هیچگونه منافاتی با اهدای خون ندارد عنوان کرد: داوطلبانی که قصد اهدای خون به بیماران نیازمند را دارند می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون اقدام کنند و پس از آن تا سحر مایعات بیشتری صرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج مرکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان از ساعت هفت صبح تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

خسروی دارا بودن حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اهدا خون اهدا زندگی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار