مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال  استان کرمان گفت: دیروز بر اثر بی احتیاطی گردشگران، ۱۰۰ اصله درخت اورس از بهترین درختان جنگلی شهرستان بافت در آتش سوختند.

 مهدی رجبی زاده،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال  استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه آتش سوزی دیروز در شهرستان بافت، ۱۰۰ اصله درخت اورس از بهترین درختان جنگلی شهرستان بافت را از بین برد، گفت: این آتش سوزی در منطقه پشت کوه و گدار سبز در سطح ۱۰۰ هکتار به طور لکه‌ای اتفاق افتاد و  به ۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان آسیب جدی زد.

او با بیان اینکه در برآورد های اولیه، احتمال آسیب به۵۰۰ اصله درخت اورس تخمین زده شده بود، افزود: بعد از بررسی های دقیق امروز،  کارشناسان میزان خسارت ها را  آسیب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۱۰۰ اصله درخت اورس اعلام کردند. 

رجبی زاده با اشاره اینکه درختان جنگلی دیگر، مانند ارچین، بنه و گیاهان مرتعی در این آتش سوزی آسیب دیدند، بیان کرد: این آتش سوزی به خاطر بی احتیاطی گردشگران اتفاق افتاد.

او اظهار کرد: خوشبختانه نیروی‌های منابع طبیعی به کمک مردم، دهیاری ها، بسیج و  سایر نهاد با وجود باد شدید در منطقه، توانستند ساعت ۲۰ دیشب آتش را مهار کنند.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اعلام اینکه دیروز علاوه بر پشت کوه و گدار سبز بافت در دو جای دیگر استان  نیز آتش سوزی داشتیم، گفت: در رابر ۴ هکتار از مراتع  و در شهربابک یک باغ میوه  دچار آتش سوزی شدند که حریق آن ها  کنترل و از سرایت آن به مراتع جلوگیری شد.

او با اشاره به اینکه مراتع و جنگل‌ها سرمایه‌های ملی ما هستند، به مردم توصیه کرد: جوانب احتیاط را رعایت کنند و مواظب این سرمایه های ارزشمند خدادادی باشند. 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار