عقد قرارداد با یک شرکت سعودی برای ایجاد سامانه راهنمایی و رانندگی در عراق انتقادها در این کشور را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی نجباء، «حسن سالم» از نمایندگان مجلس عراق از ائتلاف الفتح با هشدار درخصوص اینکه عقد قرارداد با یک شرکت سعودی برای ایجاد سامانه راهنمایی و رانندگی، اطلاعات فردی میلیون‌ها عراقی را در اختیار سعودی‌ها قرار می‌دهد، این اقدام را فاجعه حقیقی برای امنیت کشورش دانست.

وی با بیان اینکه چنین کاری خارج از اختیارات دولت الکاظمی است، تصریح کرد: دولت کنونی یک دولت موقت است که دو مأموریت مهم دارد یکی بازگرداندن اقتدار دولت و دیگری برگزاری انتخابات زودهنگام و دیگر هیچ.

حسن سالم با اشاره به اینکه خروج دولت موقت از اختیارات قانونی، دارای شبهات زیادی است، یادآور شد: امروز عراق دارای سامانه کامل راهنمایی و رانندگی است و این سامانه نیز به کامل‌ترین شکل در حال عمل به وظیفه‌اش است.

این نماینده مجلس عراق همچنین خاطرنشان کرد: سعودی‌ها به داشتن رویکرد‌های خصمانه شناخته شده هستند و این اشتباه فاحش و بزرگی است که همه اطلاعات ملت عراق را در اختیار یک شرکت سعودی قرار دهیم.

حسن سالم با بیان اینکه اقدام دولت عراق در خصوص عقد قرارداد با یک شرکت سعودی برای کشور خطرناک است، تاکید کرد: سعودی‌ها در فرستادن انتحاری‌ها و شایعه‌پراکنی و فتنه‌افکنی شهرت دارند در نتیجه، این قرارداد برای عراق یک فاجعه بزرگ امنیتی به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار