حسینی گفت: ۲ هزار و ۸۳۱ اثر هنری از زندان‌های سراسر کشور در نمایشگاه هنری مکتب حاج قاسم (لبخند ماه) به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هنری مکتب حاج قاسم (لبخند ماه) ویژه زندان‌های سراسر کشور به مناسبت ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) امروز با حضور مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان کرمان و سازمان زندان‌های کشور در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

سید مجتبی حسینی، مدیر کل زندان‌های استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با گذشت ۲سال از شهادت او  هنوز در دل همه مردم زنده است، گفت: مکتب حاج قاسم، همیشه یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی است و پیاده کردن برنامه‌های فرهنگی برگرفته از مکتب شهید سلیمانی، مهم و تاثیر گذار است. 

او با بیان اینکه آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه هنری مکتب حاج قاسم (لبخند ماه) برگرفته از عمق عشق مددجویان به حاج قاسم است و زندانیان شیفته حاج قاسم هستند، افزود: طی بازدید‌ها از زندان مشاهده می‌کنیم که مددجویان عکس حاج قاسم را در اتاق خود نصب کردند و اسم حاج قاسم همیشه سر زبان آن‌ها و  تاثیر مکتب حاج قاسم در زندان‌ها بالا است و باعث اصلاح رفتار و بازسازی شخصیت زندانیان شده است.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۳۱ اثر هنری از زندان‌های سراسر کشور جمع آوری و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: همه آثار قابل تحسین بودند؛ ولی بنا به نظر هیئت داوران به نمایندگان استان‌ها جوایز و لوحی تقدیم می شود.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: شهادت حاج قاسم داغ سنگینی برای جهان اسلام و آزادی خواهان عالم بود؛ اما شخصیت حام قاسم و دلدادگی که جهان اسلام به این سردار سرافراز داشت باعث شد عشق به این امت اسلامی شعله ور شود و حاج قاسم حیات جاودانه پیدا کرد.

او با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب و یک راه است و شخصیت حاج قاسم را باید در تراز مکتب حاج قاسم ببینیم، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم ویژگی هایی دارد که صاحب این مکتب تربیت یافته مکتب امام (ره) و مکتب مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)  است و در این مکتب رشد و نمو کرد.

موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان

موحد ادامه داد: مکتب حاج قاسم یک مکتب جامع، ولایت مدار، مردم دار،همراه با  خلوص نیت، پایدار، امت گرا و... بود.

حجت الاسلام عرب پور،  رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان هم در این مراسم گفت: قرآن از مردان و زنانی که برای آرمان، عقیده و فکرشان فداکاری، ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، نام برده و بعضی از آن‌ها را تعریف و تمجید کرده است؛ مانند همسر فرعون و یا مردی از قوم موسی (ع) که برای آرمان خود ایستادگی کردند. 

او افزود: شهید سلیمانی همگان را به اطاعت از رهبری دعوت کرد؛ اما این دعوت با دعوت دیگران تفاوت داشت، زیرا سردار سلیمانی خود نیز مرد میدان و الگو شد و این الگوشدن برای او یک منظومه در عمل و فکر ایجاد کرد که برگرفته از تبعیت از اسلام، پیامبران و ائمه اطهار (ع) است.

مراسم اختتامیه لبخند ماه

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: حاج‌ قاسم تلاش‌های فرهنگی بسیاری را انجام داد و این فعالیت‌ها زبانزد است. او در عرصه‌های دینی، اجتماعی، دینی و فرهنگی فعال بود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار