رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد هواپیما‌های نظامی چین و روسیه که در منطقه درحال انجام مانور نظامی می‌باشند وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی اعلام کرد: دو فروند هواپیمای نظامی چین و هفت فروند هواپیمای نظامی روسیه بدون هماهنگی و هشدار قبلی وارد منطقه پدافند هوایی این کشور شدند که بعد از این اقدام کره جنوبی نیز هواپیما‌های جنگی خود را به منطقه ارسال کرد.

بر اساس پیام رئیس ستاد مشترک کره جنوبی از ساعت ۱۱ صبح تا ۴:۳۸ دقیقه بعد از ظهر هواپیما‌های نظامی چین و روسیه به طور جداگانه وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی شرقی‌ترین جزایر کره جنوبی شده و هر هواپیما به مدت ۱۰ دقیقه بر فراز منطقه پرواز کرده و خارج شد.

این مقام کره جنوبی در ادامه گفت: ارتش کره جنوبی نیز در اقدامی تاکتیکی و عادی جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ را به منطقه ارسال کرد تا برای مقابله با شرایط اضطراری آماده باشیم.

مقامات چینی نیز بعد از این اتفاق به کره جنوبی اطلاع دادند که این هواپیما‌ها بدنبال انجام مانور نظامی در منطقه حضور دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

شایان ذکر است منطقه شناسایی پدافند هوایی خارج از حریم هوایی است، اما بر حسب قوانین بین‌المللی هر هواپیمای جنگی که قصد دارد وارد این منطقه شود برای جلوگیری از هرگونه درگیری و تصادفی باید هشدار صادر کند.

پیش از این هم وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که شش هواپیمای ارتش چین روز سه‌شنبه وارد منطقه دفاع هوایی جنوب غربی این کشور شدند که شامل چهار فروند جت جنگنده J-۱۶ و دو هواپیمای شناسایی می‌شدند. سخنگوی ارتش چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این گشت زنی‌ها در پی صحبت‌ها و اقدامات اشتباه کشور‌های مربوطه درباره تایوان و فعالیت نیرو‌های طرفدار استقلال در تایوان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوب کاری کردن :)
آخرین اخبار