ائتلاف دولت قانون اعلام کرد در انتخابات پارلمانی عراق تقلب صورت گرفته است، اما برای حفظ کشور، رای دادگاه عالی فدرال در این خصوص را پذیرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، ائتلاف دولت قانون اعلام کرد در انتخابات پارلمانی عراق تقلب‌های زیادی صورت گرفته است و برای حفظ کشور، رای دادگاه عالی فدرال در تایید نتایج انتخابات را پذیرفتیم.

ضحی القصیر، عضو ائتلاف دولت قانون امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که انتخابات پارلمانی عراق که اکتبر گذشته برگزار شد، با تقلب و دستکاری همراه بود و احزاب و جناح‌های معترض به نتایج انتخابات، فقط برای حفظ کشور تصمیم دادگاه عالی فدرال را پذیرفتند.

وی افزود: «فرآیند برگزاری انتخابات پارلمانی با ناکامی، تقلب و دستکاری زیادی همراه بود و برای محافظت از کشور در برابر خطر‌های خارجی تصمیم دادگاه عالی فدرال در تایید نتایج انتخابات را قبول کردیم.»

عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: «بر کسی پوشیده نیست که در انتخابات پارلمانی تقلب صورت گرفته است و دولت آینده دولتی توافقی برای برون رفت از بحران سیاسی خواهد بود.»

ضحی القصیر نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه هشدار داد که تاخیر در تشکیل دولت جدید ممکن است تاثیر منفی بر اوضاع اقتصادی کشور بگذارد.

در پی شکایت برخی از گروه‌های عراق به دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر شمارش نادرست آراء اخذ شده، دادگاه عالی فدرال عراق جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد اعتراض به نتایج انتخابات امروز (دوشنبه) برگزار و اعلام کرد نتایج نهایی قطعی است و شکایت مبنی بر ابطال نتایج انتخابات رد می‌شود.

به دنبال اعلام رأی دادگاه عالی فدرال عراق،  مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، سران چارچوب هماهنگی احزاب و شیعیان عراق را برای رایزنی درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور به نشستی دعوت کرد.

وائل الرکابی، عضو کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: «شکل گیری بزرگترین تشکل شیعه در عراق به دستیابی به توافقات سیاسی میان چارچوب هماهنگی احزاب و جناح‌های شیعه عراق و جریان صدری در الحنانه (محل اقامت مقتدی صدر) در نجف اشرف بستگی دارد.»

او در انتها تاکید کرد که انتظار می‌رود بزرگترین تشکل شیعه میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر تشکیل شود تا جناح شیعه با یک تشکل متحد و یکپارچه در مسیر تشکیل دولت جدید عراق پیش برود.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات جریان صدر به ریاست «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد و سایر ائتلاف‌هایی که در دوره‌های قبل کرسی‌های بیشتری کسب کرده بودند، نتیجه عکس داشتند. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار