همزمان با انتخابات پارلمان اروپا؛

«فون در لاین» به رقبای خود حمله کرد

رئیس کمیسیون اروپا در مبارزات انتخاباتی، رقبای خود را به ویران کردن اتحادیه اروپا متهم کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در آخرین دور مبارزات انتخاباتی خود، احزاب راست را به تلاش برای ویران کردن اروپا متهم کرد.

براساس گزارش النشره، فون در لاین (۶۵ ساله) در مونیخ، واقع در جنوب آلمان در جریان نشست اخیر اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی ادعا کرد که  اروپا کنونی یک هدیه بزرگ است.

با این وجود او هشدار داد که اروپا با چالش بی‌سابقه‌ای از سوی پوپولیست‌ها، افراط‌گرایان و عوام فریب‌ها مواجه است که احزاب راست، به‌ویژه حزب آلترناتیو برای آلمان و تجمع ملی در فرانسه شامل این گروه هستند.

فون در لاین افزود: این افراط‌گرایان یک چیز مشترک دارند: آنها می‌خواهند اروپا را تضعیف، ویران و واژگون کنند.

فون در لاین که وزیر دفاع سابق آلمان است به دنبال دومین دوره ریاست نهاد اجرایی اتحادیه اروپا در انتخابات فردا یک شنبه پارلمان اروپا است.

به گفته ناتالی توچی، مدیر اندیشکده امور بین‌الملل در رم (IAI) و مشاور سابق سیاست خارجی دو رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، نتیجه انتخابات کمیسیون اروپا پیش‌بینی‌پذیر نیست. به گفته او قدرت گرفتن راست افراطی سبب شده اتحادیه اروپا تغییر جهت یابد و افرادی مثل جورجیا ملونی هژمونی پیدا کنند.

از سویی دیگر لوئیجی اسکازیری، از مرکز اندیشکده اصلاحات اروپایی (CER) به روزنامه انگلیسی گاردین گفت احزابی که ائتلاف بزرگ فعلی محافظه‌کاران، سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها را تشکیل می‌دهند احتمالا تعداد قابل توجهی از کرسی‌های خود را از دست خواهند داد، اما اکثریت کلی خود را حفظ خواهند کرد.

انتخابات پارلمان اروپا از ۶ تا ۹ ژوئن (۲۰-۱۷ خرداد) برگزار می‌شود و بیش از ۳۵۰ رای دهنده واجد شرایط در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای انتخاب نمایندگان پارلمان آینده اروپا پای صندوق‌های رای می‌روند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار