رکود اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور شکسته شد

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: در سال گذشته ۱۲ میلیون تن آسفالت در جاده‌های کشور انجام و ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در راه‌های کشور رفع شد که یک رکورد در ۸سال گذشته بوده است.

رضا اکبری معاون راهداری  سازمان راهداری در برنامه چله خدمت شبکه خبر با بیان اینکه یکی از حوزه های خدماتی کشور حوزه راهداری است  گفت:  همواره راهداران  در سراسر کشور اقدام به ارائه خدمت بی منت  در جاده های  سراسر کشور در سردترین و گرم ترین روزهای سال می کنند و در تلاش هستند شرایط بهتری را فراهم کنند.

وی افزود: رانندگان جاده های کشور  هم به صورت شبانه روز فعالیت می کنند  به طوری که سالانه ۲۰ تا ۳۰ نفر راهدار جان خود را از دست می دهند و در هفته گذشته  سه راهدار در  یکی شهرستان استان فارس  در حین خدمت رسانی به رانندگان در جاده جان خود را از دست دادند.

اکبری افزود: سازمان راهداری با راه اندازی سامانه  ۱۴۱  و  برقراری تماس مردمی و ثبت شکایت  ارائه  خدمات  امداد جاده ای  فعالیت کرده و در قالب پویش جدید خدمات خود را  گسترش داده اند  .

معاون سازمان راهداری بیان کرد: در حوزه نوروز و اربعین  هم سازمان راهداری پویش چشم به راهیم را ایجاد کرد که‌  نماد خدمت رسانی بوده و با ایجاد شبکه از همیاران مردمی و طرح واکنش سریع اقدامات سریع، موثر و با کیفیت را ایجاد کرد.

اکبری بیان کرد: سازمان راهداری  نهضت بهسازی راه های کشور را ایجاد  کرده به طوری که در سال گذشته  ۱۲ میلیون تن  آسفالت در جاده های  کشور اجرا کرده ایم که  بیشترین عدد در ۵ سال گذشته بوده است .

وی همچنین از ایمن سازی نقاط حادثه خیز در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته ۵جلسه با آقای رئیسی شهید برگزار کرده ایم و در راستای کاهش تصادفات جاده ای ۷۲۵ نقطه حادثه خیز را رفع کرده ایم و در تلاش هستیم که امسال در اصلاح نقاط حادثه خیر رکورد سال گذشته را بشکنیم.

تولید بالغ بر ۲۲۰ هزار تن خرمای کلوته و مضافتی در جنوب کرمان
آرمان افشار عاملیت توسعه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان در این برنامه اظهارکرد: پروژه‌های خوشه‌ای در راستای توسعه کسب و کارها در مناطق مختلف کشور تعریف می‌شوند که از سیاست‌های نرم‌افزاری سازمان صنایع کوچک حمایت می‌کنند. ما در جنوب کرمان بالغ بر ۲۲۰ هزار تن خرمای کلوته و مضافتی تولید می‌کنیم که خاص همین منطقه است و در حدود ۱۰۰ هزار تن آن به کشورهای اوراسیا، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.آرمان افشار اظهار کرد: در حال حاضر به صورت تخصصی بر بازار عمان و کنسرسیوم صادراتی فعالیت دارند، آقای زومکان بصورت تخصصی بر روی تولید خرمای کلوته کار می‌کنند و تامین بازارهای روسیه، پاکستان، افغانستان و هندوستان را برعهده دارند.
افشار گفت: وزارت جهاد کشاورزی همواره جزو نهادهای پشتیبان ما بوده که در دادن اطلاعات و دیتا بیس مورد نظر پیرامون چالش‌های منطقه، تاثیرگزار بوده است. پروژه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان نیز زیرنظر شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مجموعه سازمان صنایع کوچک ایران فعالیت می‌کند.**نگهداری ۱۵هزار تن خرما در سردخانه های جدید
در ادامه مسلمی‌نیا تصریح کرد : عمده فعالیت ما تولید خرمای کلوته، مضافتی و مرداسنگ است که میزان ظرفیت سالن نگهداری بالغ بر 5 هزار تن می‌باشد که تا 15 هزار تن قابل افزایش است و ما انواع مختلف بسته‌بندی برای خرما انجام می‌دهیم و عمده کشورهای هدف به منظور صادرات کشورهای هند، عمان، آسیای میانه، بلاروس و آلمان هستند.
مدیرعامل شرکت کوهسار جنوب گفت : ما از شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را کسب کرده‌ایم و رابط خوبی میان کشاورزان و تعاونی مصرف هستیم و تلاش داریم واسطه‌های میان کشاورزان را کم کرده تا محصول تازه کشاورز با حداکثر سود برای او و پایین‌ترین قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.
در ادامه الهام امیرتیموری عاملیت توسعه پروژه خوشه کسب و کار خرما در جنوب کرمان گفت : خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان با هدف اعتمادسازی و هم افزایی ذینفعان خوشه و بررسی نقاط فشار و مشکلات خوشه ارائه و برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به منظور توانمندسازی این واحدها تشکیل شده است.صادرات خرما به ۱۰ استان کشور
سبحان زومکان مدیرعامل بتک نخل سبحان گفت: مجموعه سردخانه و بسته‌بندی سید سلطان محمد که پیشینه فعالیتی بیش از 35 سال را به همراه داشته توسط حاج شکرالله زومکان راه اندازی و با کارتن تک نخل سبحان راهی بازارهای داخلی و خارجی شد.
وی تصریح کرد : این مجموعه ظرفیت تامین بیش از ۵ هزار تن انواع خرمای «کلوته»،« مضافتی»،« گورد یال» و «مرداسنگ» را دارد که در سالیان گذشته کشورهای روسیه ، افغانستان، پاکستان، هندوستان، قزاقستان ، ازبکستان ، آذربایجان ، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس از ظرفیت این مجموعه برای تامین سبد خرمای بازار کشور خود بهره برده‌اند .
زومکان اظهار کرد : با گسترش فاز دوم سردخانه سید سلطان محمد که ۲هزار تن به ظرفیت ۲هزارو ۵۰۰ تنی ماقبل خود اضافه کرده تا گام بزرگی در عرضه ی خرمای مرغوب به تجار بازرهای داخلی و خارجی برداشته و به زودی با به روزترین دستگاه‌های بسته‌بندی بر آن دارد که در زمینه بسته‌بندی خرما و خشکبار ورود کند.گفتنی است در این برنامه این تولید کنندگان اقدام به اهدای بخشی از تولیدات خود به چله خدمت کردند.
 
در ادامه سحر خورشیدی تولید کننده فرآورده های گوشتی در این برنامه   با بیان اینکه  اولین تولید کننده پلی فسفات سدیم خوراکی در ایران فعالیت خود را از دو دهه گذشته آغاز کرده است گفت:  پلی فسفات سدیم  که از مواد ضروری برای تولید فرآورده‌های گوشتی است، و پیش از این تنها فقط از خارج به کشورمان وارد می‌شد، ولی خوشبختانه توسط مجموعه بسام توانستیم آن را فرموله و به مصرف داخل برسانیم و از این بابت کشور بی‌نیاز از واردات شده است. مدیر بسّام با بیان اینکه آغاز صادرات محصولات خود را به کشورهای عراق ،افغانستان و سایر کشورهای همسایه را از سر گرفته ایم گفت:  با وجود نیاز کشور به این ماده اولیه، بیشتر تمرکز ما بر روی تامین نیاز داخل است. وی افزود:  در امر تولید انتظار حمایت بیشتر از اداره صنایع و معادن را داریم که خوشبختانه حمایت‌های لازم را از ما داشته‌اند و توانستیم این ماده اولیه را به ثبت دانش‌بنیان برسانیم، به گونه‌ای که اولین و تنها تولیدکننده سدیم پلی فسفات خوراکی با مهر استاندارد در ایران و خاورمیانه هستیم.
 

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار