اسکله موقت آمریکا در غزه باز هم دچار مشکل شد

اسکله موقت ساخته شده از سوی آمریکا در سواحل غزه برای سومین بار طی یک ماه اخیر دچار آسیب شد.

آمریکا با تبلیغات فراوانی اقدام به ساخت یک اسکله دریایی با هزینه ۳۳۰ میلیون دلار در آب‌های ساحلی غزه کرد. با این حال، از زمان نصب، این اسکله برای چند بار به دلایل مختلف از محل خود جداسازی شده و امکان استفاده از آن وجود نداشته است؛ موضوعی که پیش‌تر بار‌ها نهاد‌های بین المللی درباره بی خاصیت بودن این اسکله موقت گوشزد کرده بودند. 

به گزارش الجزیره، یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرد به دلیل نگرانی از شرایط آب و هوایی بد طی روز‌های آینده و نیز مد بالای دریا، این اسکله موقت از سواحل غزه جداسازی و به بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد. 

این برای سومین بار طی یک ماه اخیر است که این اسکله موقت به دلایل مختلف از سواحل غزه جداسازی شده و امکان استفاده از آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان وجود ندارد. 

استفاده از این اسکله موقت از اواسط ماه مِی آغاز شد، اما به دلایل آسیب به این اسکله و جداسازی بخش‌های مختلف آن درپی شرایط بد آب و هوایی، در اواخر ماه مِی برای تعمیر از سواحل غزه جداسازی و به بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد. 

تاکنون ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق این اسکله بار‌ها با مشکلات مختلفی مواجه شده است به طوری که تنها ۳ هزارو ۵۰۰ تن کمک بشردوستانه موفق به ورود به غزه از طریق این اسکله شده است. این در حالی است که گذرگاه زمینی رفح پیش از جنگ روزانه محل ورود بیش از ۵۰۰ کامیون حامل اقلام ضروری برای فلسطینیان بوده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
درتاریخ هرکه ظلم کرد یا مرگش فرا رسید یا کسی دیگه به اون تجاوز کرد،نمرود ،فرعون،و...غرب هم روزی یا بدست مردم خودش یا کسی دیگه داغون میشه،فقط نگاه کنید ،اتحاد کردن برا همین، برا همین شرق و کشورای دوست باید مثل ناتو و غرب متحد باشن،ایران روسیه وو.چین البته قرارداد و منافع مشترک داره با آمریکا، هرکی فکر منافع و مردمشه،،البته بخاطر تجارت با غرب و اروپاست،ولی کشورای توسعه یافته و درحال توسعه باید با هم باشن،چین هم اشتباه میکنه ،غربی ها بد عهد و نیرنگ و دسیسه میکنن،بهتره متحد های واقعی خودشو بشناسه،ایرانم خداروشکر جایی هست که مهمه و اندازه خودش هست،که کسی غلطی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
صددرصد موقتی درست کردند و
فقط بدرد خودشان بیاد و بعد هم بدرد کسی نخورد
یادتون رفته .وقتی افغانستان را ترک کردند .هر چه را توانستند با خودشان بردند و هر چه را نتوانستند بیرند ..خرابش و داغون اش کردند
آخرین اخبار