ارتش آمریکا اعلام کرد برنامه خروج نیرو‌های ارتش این کشور از نیجر کامل شده است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه سی‌ان‌ان، فرماندهی آفریقا ارتش آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه روند خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر از ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) سال جاری آغاز شده بود، اعلام کرد: خروج نیرو‌ها و تجهیزات ارتش آمریکا از پایگاه هوایی ۱۰۱ در نیامی در ۷ جولای (۱۷ تیر) و خروج آنها از پایگاه هوایی ۲۰۱ در آگادز در تاریخ ۵ آگوست (۱۵ مرداد) سال جاری تکمیل شده است.

بر اساس این بیانیه، بخش هماهنگی فرماندهی آفریقا ارتش آمریکا شامل یک ژنرال دو ستاره و چندین کارمند نیز نیجر را ترک کرده‌اند.

در همین ارتباط سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون نیز روز دوشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور پرسنل آمریکایی در نیجر تنها به حضور آنها در سفارت ایالات متحده در این کشور محدود شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، خروج نیرو‌های ارتش آمریکا از نیجر ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دولت نظامی نیجر پس از آن که در سال ۲۰۲۳ قدرت را در این کشور در دست گرفت، به توافق‌نامه امضا شده با ایالات متحده پایان داد که به پرسنل نظامی و کارکنان غیرنظامی آمریکا اجازه می‌داد در نیجر فعالیت کنند.

یک سخنگوی ارتش نیجر در ماه مارس گفته بود که این توافق‌نامه نه تنها در ماهیت خود بسیار غیرمنصفانه است بلکه خواسته‌ها و منافع مردم نیجر را برآورده نمی‌کند.

حدود یک هزار نظامی آمریکایی به عنوان بخشی از مأموریت ضد تروریسم ایالات متحده در نیجر حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار