بلغارستان ارتباط شرکت داخلی با پیجر‌های منفجر شده در لبنان را بررسی می‌کند.

آژانس امنیتی دولتی بلغارستان DANS امروز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد یک شرکت ثبت شده در بلغارستان که نامش فاش نشده است و ارتباط آن با پیجر‌های منفجر شده در لبنان را آغاز خواهد کرد. گفته شده پیجر‌هایی که منفجر شدد پس از تهیه اولیه از تایوان توسط شرکت نورث گلوبال North Global Ltd در صوفیه فروخته شد.

به گزارش پرتال خبری مجارستان تلکس، نورث گلوبال با مسئولیت محدود مسئول ارسال پیجر‌هایی به حزب الله بود که در نهایت منفجر شد. این گزارش می‌افزاید که شرکت مجارستانی، BAC Consulting، صرفاً به عنوان یک واسطه عمل می‌کند، در حالی که خود معامله از طریق بلغارستان انجام شده است.

شرکت‌های متعددی برای تولید، فروش و حمل و نقل این دستگاه‌ها انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفته‌اند.

حمله روز سه‌شنبه که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شد، با یک سری انفجار‌های مرگبار دیگر در دستگاه‌های دستی در روز چهارشنبه همراه شد.

انفجار صد‌ها دستگاه پیجر که برای ارتباط در لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ گرچه انگشت اصلی اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفته، اما همچنان سوالات زیادی درباره چگونگی آلوده شدن این دستگاه‌ها به مواد منفجره وجود دارد که بی پاسخ مانده است. برخی ادعا‌ها حکایت از کارگزاری مواد منفجره در زمان تولید این پیجر‌ها در کارخانه دارد. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار