سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمله اسرائیل به لبنان به وسیله انفجار پیجر‌ها را اقدامی بی سابقه از جنگ ترکیبی خواند.

حمله به لبنان نشان دهنده نقض فاحش حاکمیت و چالشی جدی برای قوانین بین المللی با استفاده از سلاح‌های غیر متعارف است. این را ماریا زاخارووا در پاسخ به سوال خبرنگار REN TV رومن ایشموخامتوف در حاشیه چهارمین مجمع زنان اوراسیا بیان کرد.

او حمله اسرائیل به لبنان به وسیله انفجار پیجر‌ها را اقدامی بی سابقه از جنگ ترکیبی خواند. این دیپلمات خاطرنشان کرد که واکنش "کمرنگ" ایالات متحده به این حوادث، شکست دیگری در سیاست آمریکایی‌ها در خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو عمیقا نگران تحولات خطرناک لبنان در پی قرار گرفتن لبنان در معرض حملات سایبری تروریستی است که در تاریخ جامعه بین‌المللی بی‌سابقه است.

ماریا زاخارووا در حاشیه همایش زنان اوراسیا در سن پترزبورگ گفت: ما همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام می‌کنیم و اقدامات خشونت آمیز با ماهیت تروریستی و خطری که ناشی از گسترش رویارویی مسلحانه در منطقه خاورمیانه است را محکوم می‌کنیم. ما متقاعد شده‌ایم که آغاز عملیات نظامی در مقیاس وسیع در لبنان پیامد‌های مخربی برای امنیت کل خاورمیانه خواهد داشت.

نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که برای جلوگیری از تشدید درگیری باید تمام اقدامات لازم انجام شود. به گفته وی، روسیه همواره به دنبال تحقق توانایی‌های خود در این زمینه بوده است تا از یک انفجار بزرگ در خاورمیانه جلوگیری کند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار