واشنگتن در هفته آینده خبر تدارک بسته مهمی را برای اوکراین اعلام می‌کند که احتمالا به دلیل کمبود ذخایر تسلیحاتی، تحویل آن با تاخیر صورت خواهد گرفت.

به گفته دو مقام آمریکایی، انتظار می‌رود که واشنگتن هفته آینده به صورت رسمی یک بسته بزرگ تسلیحاتی برای اوکراین را اعلام کند؛ اما ارسال این تجهیزات به دلیل کمبود موجودی اسلحه پنتاگون، احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این بسته تسلیحاتی که احتمالاً شامل مهمات توپخانه‌ای، تجهیزات دفاع هوایی و سایر مهمات حیاتی برای نبرد خواهد بود، به طور قابل توجهی بزرگتر از اعلامیه‌های چند ماه گذشته است.

 پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد از مجموعه کمک‌های تسلیحاتی که آمریکا متعهد شده بود به اوکراین تحویل دهد، هنوز مبلغ ۵.۹ میلیارد دلار باقی مانده است که با پایان سال مالی در کمتر از دو هفته دیگر منقضی خواهد شد.

پیش از این، سی‌ان‌ان گزارش داده بود که پنتاگون به دلیل کاهش ذخیره تسلیحات خود، بسته‌های کمک نظامی کوچک‌تری به اوکراین ارائه می‌کند که هم از نظر میزان و هم از نظر تنوع تسلیحات کاهش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار است پنجشنبه هفته آینده به کاخ سفید برود و با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. او می‌گوید قرار است در این دیدار «طرح اوکراین برای پیروزی» را به بایدن ارائه کند. انتظار می‌رود گفتگوی دو طرف پیرامون جزئیات این طرح، برنامه‌ریزی‌های کی‌یف برای جنگ در برابر روسیه و کمک‌های آمریکا به اوکراین باشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار