کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر، وقوع ناپایداری‌های جوی و وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان کرمان است.

امین دریافر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابری است، گفت: با فعالیت سامانه بارشی در کشور و همچنین در استان شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی مهیا است و بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق شمال، مرکز و نیمه غربی  است ، بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیدا خود داری کنند.

وی افزود: همچنین از روز چهارشنبه در شمال، غرب، شرق و جنوب شرق استان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود و بیشینه سرعت وزش باد در روز جمعه است و  افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل می باشد.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان بیان داشت: به لحاظ دمایی نیز از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، کاهش محسوس دما مورد انتظار است و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و غرب و مرکز استان محتمل است و  بیشترین کاهش دما از روز پنج شنبه و جمعه رخ خواهد داد.

وی گفت: با توجه به سرمازدگی و بارش باران، کشاورزان نسبت به محصول برداشتی اقدامات لازم را انجام دهند، انبارداری مناسب صورت گیرد و مراقبت از کندو‌های زنبور عسل نیز انجام گیرد و تنظیم دما، سوخت کافی و تامین وسایل گرمایشی در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها انجام شود.

دریافر بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته رفسنجان با ۳ و ۸ دهم، ماهان با ۲و ۴ دهم میلی متر و کرمان با نیم میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: فهرج طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار