فرمانده آمريکايي نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (‌ناتو) در افغانستان قول داد حملات هوايي عليه مناطق مسکوني را متوقف سازد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  فرانسه ؛ حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان روز گذشته گفت : فرمانده آمريکايي نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (‌ناتو) در افغانستان پس از عذرخواهي به خاطر کشته شدن غيرنظاميان در حمله اخير ناتو ، قول داد حملات هوايي عليه مناطق مسکوني از اين پس متوقف شود .

براساس اين گزارش ، کرزاي با ژنرال جان آلن فرمانده نيروي کمک به برقراري ثبات و امنيت در افغانستان موسوم به ايساف و همچنين رايان کراکر سفير آمريکا در افغانستان ديدار کرد . اين ديدار پس از حمله اخير نيروهاي ناتو به استان لوگر انجام شد که براثر آن 18 غيرنظامي کشته شدند.

دفتر کرزاي اعلام کرد : آلن يکبار ديگر رسما به خاطر تلفات غيرنظاميان در افغانستان عذرخواهي کرد و قول داد ديگر حملات هوايي عليه مناطق مسکوني انجام نشود.
در اين بيانيه آمده است آلن پس از موافقت با درخواست هاي کرزاي اعلام کرد نيروهاي ناتو چنين حملاتي را کاملا متوقف خواهند کرد .

کرزاي درمورد حمله اخير نيروهاي ناتو به استان لوگر گفت حملات ناتو که باعث تلفات غيرنظاميان و وارد شدن خسارات به دارايي هاي آنها مي شود به هيچ وجه قابل قبول نيست .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار