شوراي امنيت سازمان ملل متحد از ليبي خواست 4 کارمند دادگاه کيفري بين المللي را که متهم به انتقال غيرقانوني مدارکي به سيف الاسلام قذافي در زندان هستند آزاد کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ کارمندان دادگاه کيفري بين المللي هفته گذشته هنگام ديدار با سيف الاسلام در زنتان بازداشت و متهم شدند مدارکي را از طرف هواداران سيف الاسلام به او تحويل داده اند.

شوراي امنيت با انتشار بيانيه اي از بازداشت کارمندان دادگاه کيفري بين المللي در ليبي از هفتم ژوئن 2012 ابراز نگراني شديد کرد و از مقامات ليبيايي در هر سطحي و از همه طرفهاي ذيربط خواست فورا اين افراد را آزاد کنند.

دادگاه کيفري اعلام کرده است ملندا تيلور (استراليايي)، هلن عساف (لبناني)، استپان پرالتا لوسيلا (اسپانيايي) و الکساندر خوداکف چهار کارمند اين دادگاه هستند که در ليبي بازداشت شده اند.

گروههاي مدافع حقوق بشر و دادگاه کيفري که مقر آن در لاهه است و دولت استراليا خواستار آزادي بازداشت شدگان شده اند ولي دادستان ليبي اعلام کرد تيلور و عساف دست کم به مدت چهل و پنج روز تا تکميل تحقيقات در بازداشت باقي خواهند ماند.

براساس اين گزارش ، هياتي از دادگاه کيفري بين المللي و سفيران استراليا، لبنان، روسيه و اسپانيا روز سه شنبه با بازداشت شدگان ديدار کردند. اين دادگاه اعلام کرد حال بازداشت شدگان خوب است و با آنان خوشرفتاري مي شود.

دادگاه کيفري بين المللي سال گذشته حکم بازداشت سيف الاسلام قذافي را به اتهام دست داشتن در قتل معترضان در انقلابي که به سرنگوني پدرش منجر شد صادر کرد. شبه نظاميان الزنتان در ماه نوامبر گذشته سيف الاسلام را بازداشت کردند و همچنان از تحويل دادن او به مقامات طرابلس خودداري مي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار