وزارت امور خارجه آمریکا امروز جمعه گزارش داد در بحبوحه تیره شدن روابط این کشور با پاکستان در پی حمله سال گذشته نیروهای آمریکایی برای کشتن اسامه بن لادن، دیپلماتهای مستقر در پاکستان با افزایش مشکلات رو به رو هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق گزارش دفتر کل بازرسی - ناظر وزارت امور خارجه، کارکنان سفارت آمریکا در پاکستان چنین مشکلاتی را عمدی و نظام مند توصیف کردند.

ناظر وزارت امور خارجه در این گزارش تصریح کرد: ایجاد مشکل و آزار و اذیت از سوی مقامات پاکستانی که مشکلی همه گیر در این کشور محسوب می شود، تا حدی افزایش یافته است که در جهت اختلال در ماموریت دیپلماتیک امریکاییها تلاش می کنند.

از نمونه این مشکلات می توان به تاخیر در ارائه روادید به دیپلماتها، جلوگیری از عبور محموله های امدادی و مصالح مورد نیاز در فعالیتهای ساختمان سازی و همچنین زیر نظر گرفتن کارکنان سفارت و پیمانکاران اشاره کرد.

اداره بازرسی وزارت امور خارجه همچنین در این گزارش، بررسی این مسئله در مذاکرات دو جانبه با دولت پاکستان را خواستار شد.

حمله نیروهای آمریکایی برای کشتن اسامه بن لادن در ماه مه سال 2011 مشکلاتی برای دولت پاکستان در پی داشت، چرا که ناتوانی این کشور را در کشف و مقابله با حملات و مداخله نظامی خارجی نشان می داد.

در این حال حمله هواپیمای بدون سرنشین ناتو و امریکا در مرز پاکستان که به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی منجر شد، از دیگر عواملی بود که به روابط امریکا و پاکستان آسیب رساند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار