پس از یک ماه اختلاف بر سر انتشار گزارش سازمان ملل درباره کره شمالی این گزارش 74 صفحه ای بالاخره منتشر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ؛ سازمان ملل روز گذشته پس از تاخیر یک ماهه گزارش 74 صفحه ای را منتشر کرد که در آن آمده است : کره شمالی همچنان قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند.

هیئتی از کارشناسان هسته ای این گزارش مستقل را ماه گذشته به کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد . پیشتر این گزارش به دلیل مخالفت های چین منتشر نشده بود اما سرانجام این کشور موافقت خود را با انتشار آن اعلام کرد.

اگرچه کمیته تحقیق هیچ مدرک جدیدی را دال بر نقض انتقال موشک های هسته ای و بالستیک دریافت نکرده است اما در این گزارش ادعا شده که پیونگ یانک همچنان نسبت به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بی اعتنا است.

اعضای کمیته تحقیق در این گزارش به بررسی گمانه زنی ها در خصوص انعقاد قرارداد تسلیحاتی با میانمار و نقض تحریم های شورای امنیت در سال 2006 و در سال 2009 پس از انجام آزمایش های هسته ای پرداخته اند. این تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات سلاح پیونگ یانگ می شود.

بر اساس این گزارش کره شمالی با بی اعتنایی به تحریم های شورای امنیت 10 هزار رول توتون و تنباکو و چندین اتومبیل مرسدس بنز دست دوم را صادر کرده است.

سازمان ملل متحد پیشتر نیز تحریم هایی را بر سه شرکت دولتی کره شمالی در واکنش به پرتاب موشکی اعمال کرده بود.

تنش در شبه جزیره کره از زمان پرتاب روز 13 آوریل بالا بوده است. پیونگ یانگ در آن زمان گفت که قصد استقرار یک ماهواره در فضا را دارد اما منتقدان آن را پوششی برای انجام آزمایشی موشکی تلقی کردند که براساس قطعنامه های سازمان ملل ممنوع است. موشک کره شمالی در نهایت به فاصله کوتاهی پس از پرتاب به دریا سقوط کرد.
برچسب ها: ملل ، کره ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار