فرمانده ناظران سازمان ملل متحد در سوریه گفت: توافق میان طرف های سوری لازمه دستیابی به راه حل برای پایان بحران در این کشور است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالعالم ، ژنرال باباکار گای افزود:توافق طرفهای سوری موجب خواهد شد، طرح کوفی عنان فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه عملی شود، طرحی که با هدف برقراری دوباره امنیت و آرامش در این کشور مطرح شده است.
وی گفت: همه طرفهای سوری باید از ادامه عملیات خشونت آمیز دست بردارندو همگان باید به گفتگوی سیاسی روی بیاروند.
وی با اشاره به اینکه امروز با شماری از مقامات دولت سوریه دیدار و گفتگو داشته است، افزود: در این دیدار ماهیت ماموریت هیات ناظران در بیست روز آینده را تشریح کرده است.
به گفته وی، بر اساس قطعنامه 2059 شورای امنیت سازمان ملل متحد،عملیات خشونت بار وبکارگیری اسلحه سنگین در این عملیات را زیرنظر و مستند خواهیم کرد و در برقراری تماس با همه طرفهای می کوشیم تا اعتماد سازی میان آنها ایجاد کنیم.  
این ژنرال اهل سنگال در ادامه گفت: موفقیت ناظران در این ماموریت نیازمند فراهم کردن امنیت و آزادی جابجایی کلاه آبی ها میان شهرهای سوریه است.  
ژنرال گای در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته اش به شهرهای حمص و رستن در مرکز سوریه افزود: در این سفر به ارزیابی اوضاع در این منطقه بحرانی پرداختیم و در دیدار با استاندار و شماری از اعضای ارتش آزاد تلاش کردیم تا آنها را به گفتگو و دستیابی به توافق متقاعد سازیم.  
وی با ابراز تاسف از ادامه عملیات خشونت آمیز در شهر حمص و رستن ، مراتب نگرانی خود را از اینکه شهر حلب هم شاهد موجی از علمیات خشونت آمیز است، یادآور شد.
فرمانده هیات ناظران بین المللی در پایان اظهاراتش ، از همه طرف های درگیر خواست تا عملیات مسلحانه را کنار گذاشته و به گزینه گفتگو در سطح محلی و ملی روی بیاورند.
برچسب ها: فرمانده ، توافق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار