حامي حقوق بشر آمريکايي در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه گفت، خشونت هاي فزاينده پليس آمريکا عليه تظاهرکنندگان مردمي در اين کشور، مانند اعضاي جنبش اشغال، در حقيقت به نفع شرکت هاي بزرگ و ذي‌نفوذ آمريکايي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، برخورد پليس آمريکا با تظاهرکنندگان در اين کشور وحشيانه است. به عنوان مثال، کتک زدن شديد تظاهرکنندگان جنبش اشغال وال استريت توسط پليس نيويورک با انتقاد حاميان حقوق بشر همراه بود. چهار دانشگاه آمريکايي مشترکاً تحقيقات قضايي و حقوقي انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند که اداره پليس نيويورک، حقوق بشر تظاهرکنندگان جنبش اشغال را در اين شهر در موارد متعدد نقض کرده و به تظاهرکنندگان آسيب رسانده است. 

مثال هاي ديگر از اين نحوه برخورد پليس آمريکا، شامل تيراندازي پليس کاليفرنيا با گلوله هاي پلاستيکي به سوي تظاهرکنندگان در شهر اناهايم و همچنين حمله پليس به تظاهرکنندگان در برلينگتون در ايالت ورمونت است. مجري اين شبکه در حالي که تصاويري از برخورد وحشيانه پليس آمريکا با تظاهرکنندگان پخش مي شد افزود، آزادي بيان و آزادي تجمعات در آمريکا بر اثر حرکات خشن پليس اين کشور عليه تظاهرکنندگان، به مخاطره افتاده است. 

"جين هامشر"، فعال حامي حقوق بشر در مصاحبه اختصاصي با گوينده اين شبکه گفت، کشور آمريکا در حال تبديل شدن به کشوري نظامي است. وي در اين رابطه گفت، ما شاهد بوديم که پس از واقعه 11 سپتامبر، بودجه هاي هنگفتي به دستگاه امنيت ملي آمريکا سرازير شد. بخش قابل توجهي از اين بودجه ها به ايالت ها و شهرهاي بزرگ آمريکا اعطا شد تا بتوانند تجهيزات نظامي و ارتشي مانند سلاح هاي بسيار قدرتمند، تانک ها و حتي پهبادها را براي خود خريداري کنند. نه تنها پليس آمريکا آموزش هاي کافي براي استفاده از اين تجهيزات نديده، حتي بسياري از افسران پليس آمريکا نحوه استفاده صحيح از دستگاه هاي شوک الکتريکي را نمي دانند و لذا به مردمي که عليه آنان از اين وسايل استفاده مي کنند، صدمات دائمي و جبران ناپذير مي زنند. وي افزود، هنگامي که شما براي خريداري اينگونه تجهيزات اين همه هزينه مي‌کنيد، قطعاً مي خواهيد از آن در جايي استفاده کنيد. وي تأکيد کرد، کاخ سفيد نيز در رابطه با موارد متعدد خشونت پليس عليه شهروندان آمريکايي سکوت اختيار مي‌کند و اين در حالي است که در پشت صحنه، هماهنگي‌هايي نيز با دولت فدرال آمريکا در رابطه با چگونگي برخورد با تظاهرکنندگان آمريکايي انجام شده است. 

مجري اين شبکه پرسيد آيا حقيقتاً خشونت پليس عليه تظاهرکنندگان آمريکايي بيشتر شده يا اين که چون هرکس تلفن همراه دارد و از خشونت ها فيلمبرداري مي کند، اين مسئله بيش از پيش به منصه ظهور رسيده است؟ 

"جين هامشر" پاسخ داد، به نظر من هر دو فرايند به طور همزمان رخ داده است، يعني نه تنها خشونت هاي پليس بيشتر شده، بلکه گزارش هاي آماتوري از اين خشونت ها توسط مردم از طريق شبکه اينترنت و امثال آن نيز افزايش يافته است. وي افزود، البته شديدتر شدن شکاف هاي طبقاتي و نابرابري هاي فزاينده ميان درآمدهاي ثروتمندان و فقراي آمريکايي باعث افزايش نارضايتي مردم و ايجاد ناآرامي‌هاي اجتماعي در اين کشور شده است. از سوي ديگر، شرکت هاي بزرگ که دولت ما (آمريکا) را کنترل و منويات خود را به دولتمردان آمريکايي ديکته مي‌کنند، به هيچ وجه نمي‌خواهند ثروت‌هاي بادآورده‌شان تهديد شود و لذا ما آنچه را که در حال رخ دادن است (برخورد شديد پليس با تظاهرکنندگان مسالمت آميز در آمريکا) مشاهده مي‌کنيم. وي در خاتمه تأکيد کرد، مردم آمريکا در حقيقت عليه سلطه و استيلاي شرکت‌هاي بزرگ آمريکايي بر ارکان اقتصادي و سياسي کشورشان تظاهرات مي‌کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار