بانکهاي ماداگاسکار روز دوشنبه در اعتراض به ناامني فزاينده در اين کشور فعاليت خود را چند ساعت متوقف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، بر اساس بيانيه اي که انجمن حرفه اي بانکهاي ماداگاسکار روز دوشنبه در انتاناناريوو پايتخت اين کشور منتشر کرد، تمام بانکها و موسسات مالي ماداگاسکار روز دوشنبه به نشانه همبستگي با يک بانک که اخيرا هدف دستبرد و غارت قرار گرفته است، فعاليت خود را تعطيل کردند تا به اين ترتيب اعتراض و نارضايتي خود را از ناامني به اطلاع مقامات اين جزيره بزرگ برسانند.
در اين بيانيه آمده است در پي حمله به شعبه بانک آفريقا در ماداگاسکار واقع در منطقه سابوتسي نامهانا در حومه پايتخت، تمام بانکها و موسسات مالي در سراسر ماداگاسکار فعاليتهاي خود را روز دوشنبه تا ساعت يازده تعطيل مي کنند تا نارضايتي خود را از فضاي ناامني که در کشور به وجود آمده و فعاليت موسسات مالي و بانکها را به شدت تحت تاثير قرار داده است، نشان دهند.
سه شنبه گذشته گروهي از افراد مسلح ناشناس به شعبه بانک آفريقا در ماداگاسکار حمله کردند و بيش از ده ميليون آرياري معادل پنج هزار دلار آمريکا به سرقت بردند.
مهاجمان در حمله به اين بانک از سلاح استفاده کردند و در پايان  کار به سرعت با يک خودرو سواري از محل دور شدند.
در بيانيه انجمن حرفه اي بانکهاي ماداگاسکار آمده است در سالهاي اخير هفت مورد حمله به بانکها صورت گرفته است که سه مورد آن مربوط به سال دو هزار و دوازده است.
 انجمن حرفه اي بانکهاي ماداگاسکار در اين بيانيه از مقامات دولتي خواسته است براي تامين امنيت کامل جان و سرمايه هاي شهروندان بيشتر تلاش کنند  تا بستري مناسب براي فعاليت هاي حرفه اي بانکها و موسسات مالي نيز فراهم شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار