جنبش حماس شنبه از مذاکرات « غیر مستقیم » با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر به منظور بررسی اجرای موافقتنامه آتش بس،و از پاسخ شدید این جنبش به رژیم صهیونیستی در صورت پایبند نبودن به این توافقنامه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا  ، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس در دیدار با خبرنگاران در غزه گفت هیئتی از حماس اخیرا از مصر دیدار کرده و با مسئولان مصری در باره نقض موافقتنامه آتش بس توسط اسرائیل گفتگو کرده است.

الحیه افزود یک هیئت امنیتی اسرائیل در حال حاضر در چارچوب این موضوع از مصر دیدار می کند.

الحیه از مصر خواست اسرائیل را تحت فشار قرار دهد و آن را به اجرای بندهای این موافقتنامه ملزم کند .

الحیه خاطر نشان کرد اسرائیل موافقتنامه آتش بس را نقض می کند و تجاوز از زمین و دریا و محاصره نوار غزه ادامه دارد.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اخیرا از مذاکرات غیر مستقیم از چند هفته پیش تاکنون بین دولت اسرائیل و حماس با هدف کاهش محاصره نوار غزه و اجرای موافقتنامه آتش بس خبر داده بود.

اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر در نوامبر موافقتنامه آتش بس را امضا کردند و این موافقتنامه به هشت روز حمله اسرائیل به نوار غزه پایان داد که در آن حمله صد و شصت فلسطینی و پنج اسرائیلی کشته و بیش از هزار فلسطینی زخمی شدند.

الحیه در باره خطر فروپاشی موافقتنامه آتش بس در نتیجه پایبند نبودن اسرائیل به این موافقتنامه هشدار داد.

الحیه گفت حماس قادر است به نقض موافقتنامه آتش بس توسط اسرائیل به شدت و قوی تر از پیش پاسخ دهد اما به نظارت مصر بر این موافقتنامه احترام می گذارد و با این کشور در تماس است و از مصر می خواهد نقض موافقتنامه آتش بس توسط اسرائیل را متوقف کند.
برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار