با دستگیر شدن یکی از سران اصلی ترویست های سوریه و افشاي اطلاعاتی مهم، فرانسه از سوریه درخواست کرده همکاری امنیتی بین دو کشور از سرگرفته شود اما این درخواست از سوی مسئولان سوری رد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، منابع آگاه تاکید کردند دمشق درخواست رسمی پاریس مبنی بر از سرگیری همکاری امنیتی بین سوریه و فرانسه که از طریق اردن به دست مسئولان سوری رسیده بود را نپذیرفت.

در همین راستا یکی از مسئولان امنیتی اردن گفت: درخواست تحقیقات امنیتی مشترک بین فرانسه و سوریه را به دمشق تحویل دادیم. با دستگیر شدن چند گروه تروریستی وابسته به القاعده که قصد اجرای انفجارت زنجیره ای در شهرهای مختلف سوریه را داشتند مشخص شد این گروهک ها با دیگر گروهک های تروریستی اردن و فرانسه در ارتباطند و از شخصیت های محوری موجود در این دو کشور خط می گیرند. بارزترین و محوری ترین این شخصیت ها فردی است به نام "مسهل" که توسط نیروهای سوری دستگیر شد، وی اعتراف کرده که فعالیت های تروریستی او از اروپا تا اردن و عراق و سوریه و لبنان پوشش می دهد.

وی افزود: تمام این کشفیات توسط نیروهای دولت سوریه انجام گرفته و با بروز یک چنین اطلاعاتی بود که فرانسه درخواست از سرگیری همکاری امنیتی با دمشق را ارائه داد اما با دسیسه هایی که غرب و از جمله فرانسه علیه دولت و ملت سوریه اعمال داشتند مسئولان سوری این درخواست را نپذیرفتند.

مجله فرانسوی "افریک اسی" نیز با اشاره به رد درخواست فرانسه از سوی سوریه نوشت: بسیاری از افسران بلندپایه سیستم امنیتی فرانسه از سیاست های این کشور در قبال بحران سوریه شدیدا ناراضی بوده و اذعان دارند که این سیاست های غلط که موجب قطع همکاری سوریه با فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم شده و این امر تا کنون برای پاریس هزینه هنگفتی را در بر داشته است.

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار