معاون رئيس جمهور مصر در امور خارجي بر پايبندي اين کشور به توافقنامه کمپ ديويد با رژيم صهيونيستي تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ عصام الحداد درباره بستن تونل ها بين صحراي سينا و نوار غزه گفت: از نظر ما ديگر هيچ توجيهي براي استفاده از اين تونلها وجود ندارد. مرزهاي غزه با مصر تا حد مناسبي بازگشايي شده است و نيازهاي مردم اين منطقه به سادگي از مرزها عبور مي کند.  محمد مرسي با دقت به کمپ ديويد احترام خواهد گذاشت و همکاري معمول با اسرائيل مانند گذشته مستمر است. وي با وجود آنکه روابط بين مصر و جنبش حماس را خوب توصيف کرد، اين جنبش به اقدام مصر اعتراض کرد. 

خليل الحيه يکي از رهبران حماس اقدام مصر در بستن تونلها را محکوم کرد و آن را تشديد محاصره غزه توصيف کرد. رياست جمهوري مصر درباره اقدام اين کشور در پر کردن تونل هاي منطقه رفح با آب اعلام کرد اجازه عبور سلاح به نوار غزه و از اين منطقه به صحراي سينا را نخواهيم داد تا مانع از بي ثباتي در سينا شويم. 

منابع امنيتي از معامله بزرگي بين قاهره، غزه و تل آويو خبر دادند که بر اساس آن همه تونل هاي رفح بسته و قاچاق سلاح به نوار غزه هم متوقف مي شود و در مقابل اسرائيل به محاصره اين منطقه پايان مي دهد. سفر چند روز پيش هيات امنيتي اسرائيلي به قاهره در همين چارچوب بود. شمار تونل ها در منطقه رفح حدود 240 تونل مي رسد، اما در گذشته شمار تونل ها 1250 تونل بود.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: معاون ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار