یک مقام بلند پایه فلسطینی اعلام کرد کشورهای غربی به مقامات رژیم صهیونیستی فشار می آورند تا آنها را به آزاد کردن زندانیان فلسطینی مجبور کنند اما این فشارها تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، زیاد ابو عین، معاون وزیر امور اسرای فلسطینی در تشکیلات خودگردان فلسطین، روز سه شنبه اعلام کرد برخی از کشورهای غربی در چارچوب تلاش برای فراهم کردن شرایط احیای مذاکرات صلح خاورمیانه که از ماهها پیش در بن بست قرار دارد، فشارهای خود را بر رهبران اسرائیل افزایش داده اند تا آنها را مجبور کنند زندانیان فلسطینی را آزاد سازند.

این مقام فلسطینی در عین حال افزود به رغم فشار کشورهای غربی و تظاهرات گسترده ای که در هفته های اخیر به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده در زندانهای اسرائیل برگزار شده است، تشکیلات خودگردان فلسطین تا کنون هیچ پیام رسمی از طرف اسرائیل در رابطه با آزادسازی زندانیان فلسطینی دریافت نکرده است.

این مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد آزادسازی زندانیان فلسطینی توسط اسرائیل یکی از شروط اصلی فلسطینیان برای از سرگیری مذاکرات صلح با تل آویو است.

بنا به اعلام منابع آگاه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل احتمالا قبول کرده است که بیست زندانی فلسطینی را که به شدت بیمار هستند، آزاد کند. به گفته این منابع ، نتانیاهو همچنین قصد دارد صدها زندانی دیگر فلسطینی را پس از گذراندن دوره محکومیتشان آزاد کند.

مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان از سال دو هزار و ده به علت سماجت اسرائیل بر شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین به بن بست رسید و تلاش کشورهای غربی و جامعه جهانی برای فراهم کردن شرایط از سرگیری این مذاکرات تا کنون به نتیجه نرسیده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار