عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به كشورهاي مدعي تعامل با ايران بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت: توصيه من به کشورها اين است که شتاب‌زده عمل نکنند زيرا سياست بين‌المللي ايران تابع سياست‌هايي است که توسط شوراي امنيت ملي و مقام معظم رهبري تبيين مي‌شود.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد اظهارات برخي از کشورها از جمله آمريکا، فرانسه، امارات، کويت و ... پس از انتخابات رياست جمهوري مبني بر تمايل گسترش تعاملات با ايران اظهار داشت: توصيه من به  کشورها اين است که شتاب‌زده عمل نکنند؛ چراکه سياست بين‌المللي ايران تابع سياست‌هايي است که توسط شوراي امنيت ملي و مقام معظم رهبري تبيين مي‌شود.
 
وي ادامه داد: البته رياست جمهوري ايران مي‌تواند سياست‌هاي جديدي را مطرح کرده و اميدواريم سياست‌هاي خارجي در سايه خرد جمعي پيش برود که قطعا همين‌گونه خواهد بود.
 
حقيقت‌پور در ادامه با اشاره به کشورهاي مدعي بيان کرد: کشورهاي مدعي خصوصا آمريکا اگر به توسعه روابط با ايران علاقمند هستند در ابتدا بايد سوابق خود طي 34 سال گذشته را اصلاح کنند و قبول کنند که در حق ملت ايران ناجوانمردي و بي‌خردي انجام داده‌اند.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه اظهار داشت: کشورهاي مدعي بايد بر اين اذعان داشته باشند که در راستاي ادعاي خود در راه برداشتن تحريم‌ها گام بردارند به عنوان مثال مي‌توانند از لغو تحريم خريد و فروش نفت، هواپيما و قطعات و ... شروع کرده تا دولت ايران تدبير جديدي در اين زمينه اتخاذ کند.
 
نماينده اردبيل تصريح کرد: اگر کويت و امارات دست از عناد و تکرار مواضع رژيم صهيونيستي و آمريکا در منطقه بردارند، مردم ايران نيز ديدگاه و عملکرد مثبت اين کشورها را مشاهده کرده و در نتيجه تصميمات شايسته‌اي در اين مورد خواهند گرفت.
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: به دليل اينکه آمريکا و اروپا ديوار بي‌اعتمادي را بنا کردند هزينه تخريب آن نيز بر عهده خودشان بوده و قطعا ملت ايران در اين صورت بر اساس تعامل با اين کشورها تصميم‌گيري خواهد کرد.
 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار