شماري از خاخامها و سران صهيونيست خواستار برگزاري تظاهرات ميليوني صهيونيستها براي حرکت به سوي مسجد الاقصي در شهر اشغالي قدس و تصرف آن شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ، از طرف ديگر نظاميان صهيونيست و صهيونيست هاي شهرک نشين ديروز به حملات خود به فلسطينيان در شهر اشغالي قدس و کرانه باختري ادامه دادند.

سران افراط گراي صهيونيست خواستار تظاهرات ميليوني به سوي مسجد الاقصي شده اند تا به قول آنها اين مکان را از وجود اعراب پاکسازي کنند.اين سخنان را خاخامها و سياستمداران يهودي از چند روز پيش مطرح کرده‌اند.دهها فلسطيني نيز با ماندن در داخل مسجد الاقصي با اين درخواستها به مقابله برخاسته‌اند.رژيم صهيونيستي نيز به بستن مسجد الاقصي به روي شهرک نشينان اقدام کرده است، زيرا بيم وقوع قتل عام وجود دارد.

ناجح بکيرات مدير بخش نسخه هاي خطي در مسجد الاقصي گفت:« مرحله کنوني ربودن شهر قدس و ربودن مردم آن و ربودن مقدسات آن است. حملات صهيونيستها ابتدا فردي بود و سپس به صورت جمعي شد و اکنون درخواست مي شود که تظاهرات ميليوني به سوي مسجد الاقصي برگزار شود اين دعوت بدان معناست که شهر قدس تحت تأثير موقعيت انساني و مقدساتش است.»نيروهاي اشغالگر به مناسبت عيد «عرش» يهوديان به بستن بيشتر خيابانهاي شهر قدس اقدام کردند، اين در حالي است که شرکت کنندگان در مراسم ويژه يهوديان موسوم به تلمودي به فلسطينيان و دارايي هاي آنها حمله کردند و شعارهاي نژادپرستانه عليه اعراب سر دادند.

جمال عمرو پژوهشگر در امور قدس گفت :« واقعيت آن است که آنها مرحله و نوع جديدي از حملات به مسجد الاقصي را با محتواي جديد آغاز کرده‌اند و بر دامنه آن مي افزايند. مراسم آنها، به مناسبت هايي براي تشريح چگونگي ساخت معبد ادعايي سليمان به جاي مسجد الاقصي تبديل شده است.» در شهر الخليل در کرانه باختري که از چند روز پيش صحنه افزايش تنشهاي نظامي است ، شهرک نشينيان خانه خاندان رجبي را با حمايت شخص بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل تصرف کردند.
نتياناهو قول داده است شهرکسازي در الخليل گسترش يابد.

يکي از ساکنان الخليل گفت:« اين خانه به خانواده ابو رجب تعلق دارد و آنها اين خانه را خريده اند. تصميم نتانياهو براي مصادره اين خانه و توسعه شهرکسازي يک تصميم ظالمانه است.»در شمال کرانه باختري نيز شهرک نشينان صدها اصله درخت زيتون را در اطراف شهر نابلس به آتش کشيدند که باعث شد صاحبان اين درختان از محصول زيتون که کار برداشت آن آغاز شده بود محروم شوند.

يکي از فلسطينيان گفت:«شماري از شهرک نشينان در اين زمين آتش برافروختند. اين زمينها براي ساکنان روستاي تل و صراع است. آنها بيش از 500 اصله درخت را به آتش کشيدند.» فقيه گفت شهرک نشينان در قدس و اطراف مسجد الاقصي و سرزمينهاي اشغالي فلسطين به اقدامات بي سابقه اي دست زده‌اند و اين کارها را با حمايت کابينه اسرائيل انجام مي دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار