وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه را به چشم پوشی در برابر حزب ملی‌گرای اوکراینی" اسووبودا" متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه "لوران فابیوس" وزیر امورخارجه فرانسه را به چشم پوشی در برابر حزب ملی گرای اوکراینی  "اسووبودا"متهم کرد.این حزب در دولت جدید اوکراین قرار دارد.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات روز سه شنبه فابیوس را در رادیو "فرانس اینتر" درباره دولت اوکراین مورد توجه قرار داده است.
فابیوس گفت :  اینکه ما دولت اوکراین را به راستگرای افراطی بودن متهم می‌کنیم نادرست است. 

وی افزود : سه عضو وابسته به حزب "اسووبودا " وجود دارند که در مقایسه با دیگران بیشتر راستگرا هستند. اما راستگرای افراطی در داخل دولت وجود ندارد.
وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه درباره سخنان فابیوس گفت : بدیهی است فعالیت این حزب ماهیتی کاملا ملی گرا دارد. علاوه براین، این حزب از نقطه نظرات نژادپرستانه، یهودی ستیزی و بیگانه ستیزی حمایت می‌کند. 

این وزارتخانه اعلام کرد: این غیرقابل درک است که ببینیم برخی از شرکای غربی ما مواضع آنها را می‌پذیرند تا بتوانند فورا به امتیازات ژئوپلیتیکی دست یابند. 
این وزارتخانه یادآور شد پارلمان اروپا 13 دسامبر 2012 اعلام کرده بود این حزب "برخلاف ارزش‌های اساسی اتحادیه اروپا " قدم بر می‌دارد. 

وزارت امور خارجه روسیه با ابراز تأسف اعلام کرد: از این پس ما شاهد اوضاعی هستیم که رهبران اسووبودا که در بین آنها شخصیت نفرت انگیز "اولگ تیاگنیبوک" وجود دارد به شخصیت‌هایی کاملا قابل احترام در اروپا در غرب تبدیل شده‌اند. 

 این وزارتخانه اعلام کرد: ما این عبور از خط قرمز را خطرناک می‌دانیم و هرگونه ملی‌گرایی، بیگانه ستیزی و یهودی‌ستیزی را محکوم می کنیم. 

این اظهارات در حالی مطرح شد که کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد فابیوس قرار است برای گفتگو درباره اوکراین 18 مارس به مسکو سفر کند. کاخ الیزه با وجود این اعلام کرد این نشست  به منظور پیشرفت‌هایی درباره پرونده اوکراین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار