جنایت اخیری که در اودسای اوکراین برای حامیان روسیه رخ داد در رسانه های آمریکایی انعکاس چندانی نداشت و مسئولین رسانه ای این کشور ترجیح دادند آن را سانسور کنند .(!)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، موسسه ران پال در گزارشی با اشاره به حادثه اخیر در اودسا نوشت : طی روزهای گذشته در یک مجتمع تجاری در اودسای اوکراین تعداد 30 تن از مخالفان دولت حاکم در کیف زنده زنده سوزانده شدند . این افراد در تظاهرات مخالفان دولت در این شهر شرکت کرده بودند که بدنبال یورش نیروهای نظامی به آنان به این ساختمان فرار کرده بودند . 

این حادثه از زمان وقوع کودتای ضددولتی در کیف در فوریه که با حمایت آمریکا انجام گرفت ،‌بزرگترین کشتار در اوکراین به شمار می رود . این قتل عام می تواند نقطه عطفی در شرق اوکراین برای مبارزه و مقابله با غرب قرار گیرد .

تصاویر این حادثه دلخراش در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده زمانی که افراد محبوس شده در آتش تقلا میکردند تا به هر شکل ممکن خود را از اتاق پر از آتش خارج کنند اما زنده زنده در همانجا سوختند . 

دلخراش تر از آن تصاویر دختران جوانی است که با شادی در حال ساخت بمب های انفجاری دستی هستند و آن ها را به داخل این ساختمان پرتاب می کنند . 

از همه بدتر پوشش رسانه ای این رویداد وحشیانه توسط رسانه های آمریکایی است . حتی فیلم ویدوئویی 25 دقیقه ای که از این حادثه منتشر شده به وضوح نشان میدهد که چه اتفاقی در اودسا رخ داده است ،‌به وضوح نشان میدهد که مسئول این خاکستر کردن معترضان غیرمسلح چه کسانی است . رسانه های آمریکایی نیز به وضوح تحت دستور و کنترل دولت این کشور اعلام مخالفت خود با هرگونه اتهامی علیه حامیان کیف _ که توسط واشنگتن حمایت می شوند _ را در این مورد اجرا می کردند . 

نویسنده در ادامه این مقاله خاطرنشان کرد : وزارت خارجه آمریکا در این باره اظهار داشت : آتش سوزی در ساختمان اتحادیه تجاری در اودسا رخ داد و منجر به کشته شدن سی اوکراینی معترض گردید و اتفاقاتی که در این شهر در حال رخ دادن است منجر به تشدید تنش ها در این کشور شده است . خشونت ها و تلاش ها برای بی ثبات کردن این کشور باید هرچه زودتر متوقف شود .

استانداردهای دوگانه آمریکا درقبال حوادث اوکراین نیز بخوبی مشهود است . کاخ سفید خشونت های رخ داده در فوریه عو اعتراضات علیه دولت یانکوویچ را نه تنها محکوم نکرد بلکه حکومت را عامل اعتراضات معرفی نمود . آمریکا منحصرا یانکوویچرا عامل خشونت علیه شهروندان معترض اوکراینی دانست . رسانه های آمریکایی نیز در این موضوع با تبعیت کاملاز سیاست های وزارت خارجه خود به پوشش اخبار اوکراین پرداختند .

لس آنجلس تایمز درباره حادثه رخ داده در ساختمان اتحادیه تجاری اودسا نوشت : سی تن از معترضان در شهر اودسا در ساختمان اتحادیه تجاری بر اثر آتش سوزی کشته شدند . این افراد که از جدایی طلبان حامی روسیه بودند در این ساختمان بعنوان تک تیرانداز مستقر شده بودند تا تظاهرات کنندگانی را که حامل اتحاد کشور هستند ، مورد هدف  قرار دهند .

این روزنامه طوری از زنده زنده سوزانده شدن 30 معترض دراودسا می نویسد که گویا این اقدام ،‌ عملکردی کاملا دفاعی از سوی تظاهرکنندگان بوده وامری طبیعی محسوب می شود . سوال اینجاست که اگر این افراد تک تیراندازان حامی روسیه بوده اند پس چرا هیچ فردی را هدف قرار نداده و شلیکی نکرده اند ؟! 

در همین راستا "نیوریورک دیلی" نیز این گونه نوشت : " ...به دلایل نامعلوم (!) ساختمان اتحادیه تجاری شروع به آتش سوزی کرد و بدنبال آن نیز تعدادی تلفات انسانی بوجود آمد ... " این متن در حالی منتشر شده که در کنار آن تصویری از این حادثه قرار گرفته ودر آن تظاهرکنندگان حامی دولت اوکراین ( که با کودتایی آمریکایی بر سر کار آمدند ) در حال پرتاب بمب های آتش زا به داخل این ساختمان هستند !

در ادامه این مقاله در پایگاه اینترنتی موسسه "ران پال " آمده است : همانگونه که انتظار میرفت " نیویورک تایمز "‌نیز با پیروی از سیاست وزارت خارجه آمریکا از هرگونه انتشار گزارش واقعی که به منافع رژیم حاکم در کیف ومورد حمایت واشنگتن لطمه وارد می کند ، خودداری کرده و ترجیح داد آن را یک قتل عام در حادثه ای تراژیک نشان دهد : " تنش های رخ داده در "کالمر پورت سیتی" اودسا در روز جمعه به اوج خود رسید و پس از آغاز درگیری میان تظاهرکنندگانی که خواستار اتحاد اوکراین بوده و فعالان حامی روسیه ، دهها تن در یک آتش سوزی کشته شدند . " 

مثال های فراوان دیگری برای اثبات عدم صداقت رسانه های آمریکایی در انتقال و انتشار اخبار مربوط به اوکراین وجود دارد . بدتر اینکه یک رسانه اوکراینی حامی دولت و ضدروسی با نام "کیف پست" ماجرای این جنایت را بدرستی منعکس کرد :  هنگامی که ساختمان در حال سوختن با انسان های داخل آن بود جمعیتی در خارج آن شعار " درود بر اوکراین " و " مرگ بر دشمنان " سر میدادند . 

همین مطلب بیشتر ثابت می کند که چه کسانی آتش سوزی راایجاد کرده و چه کسانی در حال سوخته شدن بودند . در ادامه مطلب "کیف پست "‌آمده است : عکاسانی که تصاویر و فیلم های خود را در شبکه های اجتاعی قرار داده اند در فیلمهای ویدئویی ضبط شده این حادثه نشان می دهند که جمعی از مردم که تعدادی از آنان نوجوانان بودند در حال ساخت و پرتاب بمب های آتش زا به داخل ساختمان بوده اند . 

در انتهای این مقاله آمده است : چرا رسانه های آمریکایی نباید هیچ یک از این مطالب را منتشر کنند ؟ به این دلیل که آنها نمی خواهند که جامعه آمریکا هیچ مسئولیتی از این اقدامات را بر عهده دولت خود بدانند و نیز دولت کیف را که پس از کودتا تشکیل شده است دارای مقبولیت و مشروعیت در میان مردم اوکراین است و یا اینکه درگیری مربوط به حامیان روسیه و یا تروریست ها هستند . 

هجمه گسترده رسانه های آمریکایی در مسیری همسان با دولت این کشور در حال فعالیت می باشد و این همسانی حتی در وحشیانه ترین خشونت رخ داده از آغاز درگیری ها در اوکراین تاکنون ، نیز به وضوح قابل مشاهده است . تعجبی نیست که وزارت آمریکا اعلام جنگ خود علیه رادیو " صدای روسیه " را عنوان کند . 


انتهای پیام / 
برچسب ها: شهر ، اوکراین ، آمریکا ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار