یک سرباز بازنشسته هلندی که به ‌دلیل کمک‌ به یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی مدال افتخار دریافت کرده بود، در اعتراض به کشته شدن 6 تن اعضای خانواده‌اش در جنگ غزه مدالش را به رژیم صهیونیستی پس داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، یک سرباز بازنشسته هلندی که به ‌دلیل کمک‌ به یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی مدال افتخار دریافت کرده بود، در اعتراض به کشته شدن 6 تن اعضای خانواده‌اش در جنگ غزه مدالش را به رژیم صهیونیستی پس داد.


این سرباز بازنشسته که هم‌اکنون 91 سال سن دارد، پس از اینکه خبر کشته شدن 6 تن از اعضای خانواده‌اش در غزه را شنید، مدال افتخاری که توسط مرکز اسرائیلی "درست‌کاران میان ملل مختلف" به او اهدا شده بود را به این مرکز پس داد.


بنا بر گزارش سفارت اسرائیل در هلند، "هنک زانولی" مدال افتخار خود را به همراه یک یادداشت برای ارسال به مرکز "درست‌کاران میان ملل مختلف" تحویل داده است. گفته می‌شود طی حمله نازی‌ها به مناطق یهودی‌نشین، زانولی به همراه مادرش کمک‌های بسیاری برای نجات این افراد از چنگ سربازان هیتلر کرده‌اند.


در قسمتی از این یادداشت نوشته شده است، "بسیار اسف‌بار و تکان‌دهنده است که پس از 4 نسل، خانواده من با قتل عزیزانشان در غزه مواجه می‌شوند. قتلی که توسط دولت اسرائیل انجام می‌شود! نگه داشتن مدال افتخاری که توسط این دولت به من داده شده است در چنین شرایطی به جز رنج و توهین به عزیزان از دست رفته‌ام در غزه، چیزی برایم به همراه ندارد."


زانولی در پایان نامه‌اش ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به کشتار مردم غزه نوشته است، "از سرکوب مردم نوار غزه و کرانه باختری که از سال 1967 تحت اشغال اسرائیل قرار دارند، دست بردارید و برای آن‌ها نیز حق برابری برای زندگی قائل شوید."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار