وزیر تجارت ترکیه با اشاره به تنش‌های اقتصادی میان این کشور و آمریکا اعلام کرد القای وجود مشکلات اقتصادی، به اقتصاد هر دو کشور لطمه می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی، رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه، دیروز در نشست مشترک اتحادیه اتاق‌های صنفی و بورس‌های این کشور و اتاق بازرگانی آمریکا در استانبول بر ادامه روابط تجاری میان آنکارا و واشنگتن تاکید کرد و اعلام کرد القای وجود مشکلات اقتصادی میان دو طرف  به اقتصاد هر دو کشور لطمه می‌زند.

او  گفت: روابط تجاری آمریکا و ترکیه بر مبنایی مستحکم ادامه خواهد یافت. اطمینان دارم، ترکیه با فرهنگ دموکراسی که از آن برخوردار است و با اتکا به سنت‌های دولت مبتنی بر موازین حقوقی به رشد سریع اقتصادی و توسعه خود ادامه خواهد داد. 

وزیر تجارت ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه خواستار ثبات و همکاری است، گفت: نباید اجازه دهیم، بحران‌هایی که فاقد مبنای اقتصادی هستند به همکاری‌های آمریکا و ترکیه لطمه وارد کند.

پکجان گفت: القای وجود مشکلات اقتصادی میان آمریکا و ترکیه به تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و اقتصاد هر دو کشور لطمه خواهد زد.

وزیر تجارت ترکیه با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بخش آهن و فولاد ترکیه تهدیدی برای آمریکا نیست، گفت: میان دو کشور در این بخش همکاری‌های متوازنی وجود دارد. ترکیه چنانچه با تدابیر ناعادلانه مواجه شود، بر اساس موازین تجارت بین‌المللی مقابله به مثل و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

وزیر تجارت ترکیه گفت: آمریکا و ترکیه در بخش تجاری و سرمایه‌گذاری روابط مهمی با همدیگر دارند و ما امیدواریم این مشارکت تقویت شود و ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار